Dit is de eerste keer dat ik hier wat post, en als er wat mist wil ik het graag van jullie horen.
Mijn merrie Esprida is nu eind 2,5 jaar en het lijkt mij een interessante merrie om mee naar de merrie keuring te gaan in 2014. Maar daarvoor wil ik wel graag weten of ze het waard is om het te proberen. Daarom vraag ik van jullie een exterieur beoordeling, want daar heb ik helaas geen verstand van.
Als ze het goed zou doen op de keuring lijkt ze mij ook een interessante merrie om een veulen mee te fokken. Eventueel vraag ik dus ook welke hengst goed bij haar zou passen. Ik dacht zelf aan een hengst met wat meer voorbeen actie in draf, een hengst die wat lang gelijnde veulens geeft, en ook wat meer maat.
Hier wat informatie over Esprida (NRPS).
Haar afstamming: Elberton X Jetset-D X Notaris X Willow Cratic xx
10 maart 2014 wordt ze 3 jaar, ze is nog niet zo groot, we meten haar op dik 1.58m
Ondanks haar grote is mijn mening dat ze wel een machtige beweging heeft met veel ruimte en een goed achterbeen gebruik.
Link naar haar hele pedigree:
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/676201
Misschien nog nuttig om te vermelden dat haar moeder 1.67m is, aangezien dat niet op horsetelex staat.
Stand foto:
(als de foto niet goed genoeg is hoor ik het graag, foto is van eind zomer 2013)

Ik hoop dat dit allemaal bruikbare informatie is.
Filmpje van haar als ze beweegt heb ik wel maar op mijn mobiel en ik weet niet hoe ik dat hier krijg, als iemand me daarbij kan helpen zou ik heel fijn vinden.

dus daarom had ik het er nu al neer gezet, ben zo nieuwsgierig