Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SuperAssie schreef:Dus als mijn paard wat sloopt is zijn fokker aansprakelijk? Aangezien hij nog steeds op zijn naam staat(al enkele keren verkocht maar dus nooit omgeschreven). Das handig
Peterina schreef:SuperAssie schreef:Dus als mijn paard wat sloopt is zijn fokker aansprakelijk? Aangezien hij nog steeds op zijn naam staat(al enkele keren verkocht maar dus nooit omgeschreven). Das handig
Hoop dat jij nooit in Belgie komt met je paardje ... want mocht je onderweg controle krijgen dan volgens de wet is het eigendom van zijn fokker en kan dus door hem 'in ontvangst' genomen worden.![]()
Maar ik snap niet waarom mensen hun paarden niet op hun naam willen hebben. Vraag mij altijd af wat ze te verbergen hebben ????
VivaByoux schreef:Ik heb mijn paard nog niet op mijn naam.. weet ook niet of dat voor de wet mag, ben namelijk maar 15. En heb het paard sinds 1 augustus.
Maar naar mijn gevoel is de verkoop nogal illegaal gedaan, geen belasting aangiftes en alles.. mijn moeder was er ook al dubieus over haha. Ook geen dierenarts een check laten doen ofzo, we kenden de jaarling al sinds zijn geboorte dus ja..
Maar hoe moet je een paard dan overzetten op jou naam??
Peterina schreef:SuperAssie schreef:Dus als mijn paard wat sloopt is zijn fokker aansprakelijk? Aangezien hij nog steeds op zijn naam staat(al enkele keren verkocht maar dus nooit omgeschreven). Das handig
Hoop dat jij nooit in Belgie komt met je paardje ... want mocht je onderweg controle krijgen dan volgens de wet is het eigendom van zijn fokker en kan dus door hem 'in ontvangst' genomen worden.![]()
Maar ik snap niet waarom mensen hun paarden niet op hun naam willen hebben. Vraag mij altijd af wat ze te verbergen hebben ????
Oenka schreef:Hallo allemaal, Ik heb begrepen dat als je een paard hebt verkocht maar hij bij het stamboek en op het paspoort nog op jouw naam staat, dat je dan verantwoordelijk blijft voor het paard? B.v als hij schade aanricht, ze bij de geregistreerde aankloppen? Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?
alvast bedankt
Sammie schreef:Oenka schreef:Hallo allemaal, Ik heb begrepen dat als je een paard hebt verkocht maar hij bij het stamboek en op het paspoort nog op jouw naam staat, dat je dan verantwoordelijk blijft voor het paard? B.v als hij schade aanricht, ze bij de geregistreerde aankloppen? Kan iemand mij vertellen hoe dat zit?
alvast bedankt
Dit is grote onzin!
Peterina schreef:Maar zelfs al is een paard niet geregistreerd in een stamboek, als eigendom bewezen kan worden (door buren, vrienden, stal, enz enz) dan ben je toch verantwoordelijk.