Ben al een tijdje niet meer actief geweest op bokt, maar ben nu een beetje aan het rondkijken naar een opvolger voor mijn merrie, die wordt toch langzaamaan een dagje ouder en er komt een dag dat ze er niet meer zal zijn. Ben op zoek naar een veulen (kan ze die ook nog een beetje opvoeden). Nu komt er van alles langszeilen qua afstamming en ik ik ben even benieuwd wat jullie zouden aanraden, hier zitten toch meer de kenners van de bloedlijnen.
Ben me in eerste instantie nog aan het oriënteren, heb dus nog niet echt iets heel concreets in mijn hoofd, heb ook nog niet echt veel eisen, meestal komt datgene op je pad wat je nodig hebt, niet zozeer waar je naar zocht, zeker wat paarden betreft.
Wil graag een zo jong mogelijk veulen ( sowieso max 2 jaar oud), zodat ik zelf de opvoeding in de hand heb, beestje komt gewoon in een kudde te staan.
Een van de belangrijkste punten is toch wel de maat (1.70+), iets wat lastig in te schatten is natuurlijk, maar o.b.v. de afstamming kun je vaak nog wel een redelijke inschatting maken. Ben zelf namelijk 1.82.
Verder springgefokt, ben geen fanatieke wedstrijdsruiter, maar maak wel graag een sprongetje en zou toch graag de SGW ingaan. Geen dressuurgefokt beestje voor mij dus
. Schimmel zou leuk zijn, is geen harde eis, maar heeft wel een sterke voorkeur.
Heb hier en daar wat leuks voorbij zien komen van Numero Uno (vind ik leuke aansprekende paarden), baloubet ook, maar die blijven hier en daar wat klein. Karakter en geslacht maakt me weinig uit, heb genoeg probleempaarden weer heropgeleid, dus als ze wat rillerig zijn is dat geen drama.
Wil ook graag een beetje weten wat een redelijke prijsklasse is voor het beestje wat ik zoek. Zoals gezegd, het hoeft echt niet de nieuwe topper te zijn, maar ik zou er dus wel graag leuk mee willen springen en aan de SGW meedoen.
Hoop dat jullie een beetje met me mee willen denken, kijken of ik een beetje meer gericht kan gaan zoeken
.
.