Hoi, Ik krijg in januari een eigen paard. Alles is geregeld. Z'n vader is Citation en zijn opa is Lucky Boy. allebei kwpners. Bij mijn nieuwe paard staat op de papaieren als ras: Cavallo sella italiano. Kan iemand mij misschien meer info vertellen over dit ras?
Groetjes!
petraaken
Natuurlijk kan ze nieuwsgierig zijn. Maar een appel is een appel en geen peer. Een Italiaans Warmbloed is een Italiaans Warmbloed en geen KWPN, ook al zijn de ouderdieren ook bij het KWPN ingeschreven. Ik snap dat KWPN herkenbaar is en er een referentiepunt gezocht wordt. Probeer daar vanaf te stappen.
Waarom daar van af stappen. Soms koop je een bepaald "merk" omdat je dan weet welke kwaliteit je ongeveer kan verwachten. Als referentie punt dus helemaal niet zo slecht.
Cassidy
Geplaatst: 30-11-13 12:20
Eens. Maar ga dan voor dat merk en niet voor een ander merk en verwacht dan dezelfde kwaliteit. Wil je ras X, ga voor ras X en roep niet bij een ander ras dat het dan toch hetzelfde is als ras X. Want dat is het niet. En ras X als refentiepunt snap ik helemaal, want een mens heeft een meetpunt nodig. We willen vergelijken. Is menselijk. Maar soms o zo fout.
Het is al zeker dat ik dit paard neem, maar ik zag het staan op zijn papieren en was gewoon benieuwd omdat ik hier nog nooit van had gehoord. maar bedankt voor de reacties
Ik kende het stamboek ook niet, leuk om er over te lezen. Kwamen de ouderdieren en/of vorige eigenaren van het paard uit Italië TS? Kun je dat zien in het paspoort?
hannah2312
Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-13 13:11
ik heb het even opgezocht, zijn vader, opa enz. staan ingeschreven bij horsetelex.
vader: CITATION KWPN hengst 1984 donkerbruin 1.72m ggk: SI ISP
XX/OX percentage: 62,50%
opa: LUCKY BOY XX Details Details KWPN B1843 pref hengst 1966 zwartbruin 1.67m ggk: KWPN, XX
1984: juli overleden (hartverlamming) (1079 N uit 1849 dekkingen) 1971: ggk. KWPN XX/OX percentage: 100,00%
vader opa: COMPROMISE XX Details Details XX BB2033 Stb. hengst 1954 bruin 1.60m ggk: XX, KWPN
Ter dekking 1960-1968. Afgemaakt na overlijden van eigenaar. XX/OX percentage: 100,00%
Shenanigans
Geplaatst: 30-11-13 13:28
Verrassend, dus toch de Engels Volbloed Lucky Boy.
En de moederlijn TS?
Kan zijn dat die al langer in Italië ingeschreven stond.
Plus de vraag; moet je het willen? Veel kosten, voor wat? Ga je met het paard fokken? En zeker als het een ruin is heeft het aanbieden bij het KWPN geen nut. Dit is toch ook leuk, een Italiaans paard met Nederlandse roots ?