Het is al een tijdje geleden dat ik nog een topic geplaatst heb maar wil toch even jullie mening.
Ik heb dus 2 schatten van Shetlanders die momenteel sinds midden de zomer op een grote weide lopen. Dit omdat wij thuis amper nog gras hadden staan op onze (kleine) weide. De plek waar ze nu staan is wel zo'n 15km verder op maar probeer toch zeker 1x in de week bij hun te gaan en ben opzoek naar een verzorgstertje zodat ze meer aandacht krijgen ( alle Belgische bokkertjes uit Oost-Vlaanderen mogen zich altijd melden trouwens!
) Maar dat ter zijde , ik heb dus een probleem. Deze gigantische weide is niet van ons dus ik kan er niet eender wat mee doen. Mijn pony's beginnen nu stil aan erg dik te worden maar weet niet goed hoe ik het moet oplossen. Strookbegrazing mag niet van de eigenaars dus dat is al geen optie. Ik zou ze eventueel kunnen terug halen naar huis waar ze geen gras hebben maar hoe moet ik ze dan bijvoeren? Gewoon hooi heel de dag door ? Maar heeft dit dan niet hetzelfde effect als ze gewoon 24u op gras lopen?
Weet gewoon even niet goed hoe handelen en het zou fantastisch zijn mocht er mij iemand kunnen helpen!
. Ook longeer ik ze regelmatig.