Nu ben ik al een tijdje aan het brainstormen over de hengstenkeuze maar ben erg benieuwd naar de meningen en ideeën van andere tinker liefhebbers
.Paspoortje Juul:
Reviresco's Giulia Soxx
vader Sandokan v Stoeterij de Ierse tinker (v Bob the Blagdon) ->http://www.destoeterij.nl/Sandokan.htm
Moeder Gwimli v Stoeterij de Ierse tinker (v. onbekend)
1.52 hoog
Juul is homozygoot voor bont en of ze vos draagt weet ik niet.
Minpunten van Juul; Vrij horizontaal paard. Hals mag verticaler. Rug moet niet langer wezen.
Vrij massief hoofd.
Pluspunten Juul; Krachtige gangen (mn draf) daar wil ik zeker niet op verliezen net als haar massa. Super karakter!
(oudere foto uit 2011, enige goede standfoto die ik zo even kon vinden -> Oriana's fotografie)

Eisen hengst:
Moet zeker genoeg behang mee geven. Ik wil niet inleveren op massa en zeker niet op beenwerk.
Hengst moet ook een goede bovenlijn hebben cq niet te lang/week.
Bont of effen maakt niet uit aangezien Juul homozygoot is.
Bruin zou mooi zijn gezien de kans op een bruin veulen maar geen harde eis.
minimaal 1.50 liever groter.
Meer verfijnd hoofd (dit in ieder geval doorgeven)
Goed karakter is een must!
Type cob (eventueel uitwijken naar een vanner) NSvT goedgekeurd.
Momenteel op mijn lijstje:
Forrest: Ik weet van hem alleen niet goed wat hij qua beweging doorvoert. Verder mooie hengst, voldoende maat en massa. Veulens lijken ook mooie halsaanzet te hebben met mooie koppies. Karakter is top. Mocht wel wat meer maat hebben.
Silas: Zeker massa en beweging! Plus de kleur mee en de maat. Ik weet alleen niet of hij erg zal verbeteren op het horizontale. Wel weer een fijn karakter.
Ryon: Sprekende hoofdjes, fijne beweger en genoeg massa. Lengte in de rug houd mij wat tegen maar ik heb dit nog niet echt bij zijn nakomelingen terug gezien. Heeft de kleur ook mee.
Bandit: Heb ik nog nooit in het echt gezien. Maar van foto's zit massa, beenwerk, behang en maat goed. Beweging ben ik niet bekend mee. Wat mij aan hem doet twijfelen is het hoofd, ik wil toch graag een wat fijner koppie.
Zijn veulens spreken mijn wel aan en wederom de kleur.
daarom heb ik vorig jaar met de workshop meegedaan en wil ik dat volgend jaar ook graag weer doen. Dus ik kan je daar weinig advies in geven...........
.
Ok op de kleur na maar dat is bijzaak.
En ja hier werd ze op de keuring ook op afgerekend.