Kwpn erkende hengst versus een kwpn erkend stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Helabitha

Kwpn erkende hengst versus een kwpn erkend stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 11:17

Iemand kan mij vast helpen, ik heb gezocht op kwpn website maar zo snel kan ik het niet duidelijk vinden (en dat ligt vast aan mij)

De Niro en Damon Hill zijn erkend als hengst door het kwpn. Bijvoorbeeld het DWB is erkend als stamboek. Wat zijn de verschillend tussen deze 2? Ik dacht/denk dat je bij de erkende hengsten een vol kwpn papier krijgt en bij een erkend stamboek reg. A. Papier.

Weet iemand hoe dit zit en wat het verschil is? En (hoe) kun je van reg a naar vol kwpn papier komen?

Alvast bedankt

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:33

Klopt bij een erkende hengst VB papier, bij hengst van erkend stamboek a register omdat een erkende hengst aan alle voorwaarden heeft voldaan die ook aan een KWPN gekeurde hengst worden gesteld. Bij een hengst van een erkend stamboek hoeft dit niet zo te zijn. Om de nakomeling in het stamboek te laten opnemen moet deze voldoen aan de eisen waaraan de vader niet heeft voldaan. Duis bijvoorbeeld verrichting (via merrietest of IBOP) cornage onderzoek, rontgenfoto's etc.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 22:45

juliomariner schreef:
Klopt bij een erkende hengst VB papier, bij hengst van erkend stamboek a register omdat een erkende hengst aan alle voorwaarden heeft voldaan die ook aan een KWPN gekeurde hengst worden gesteld. Bij een hengst van een erkend stamboek hoeft dit niet zo te zijn. Om de nakomeling in het stamboek te laten opnemen moet deze voldoen aan de eisen waaraan de vader niet heeft voldaan. Duis bijvoorbeeld verrichting (via merrietest of IBOP) cornage onderzoek, rontgenfoto's etc.

dank je wel!