Echter is het wel zo dat de stress en een serieuze verkoudheid hem goed doen vermageren heeft. Hij was vrij lusteloos, at niet en kwijnde weg. Gelukkig hebben ik, de fokker en de dierenarts hem terug op de been gekregen en nu begint hij langzaamaan bij te sterken en te eten. Het enige probleem is, dat hij nog steeds geen hooi wil eten (wat hij vroeger wel deed), maar we zijn vanalles aan het proberen om hem weer wat kilo's te doen aankomen. Verschiet dus niet dat hij nog wat dof en mager staat op de foto's.
De 3 gespeende veulens moesten 2 weken opgesloten bleven in het stal door o.a. slecht weer en omdat ze (uiteraard) net gespeend waren. Niro is een compleet wild veulen en dus geboren in de natuur en heeft 6 maanden lang, buiten de fokker die hem eten bracht niet zoveel mensen gezien. Met veel geduld en op een rustige manier heb ik hem een halstertje aangekregen en sindsdien is onze band beginnen groeien. Vandaag loopt hij al mee aan het touwtje, laat ik hem zelf los in de weide, komt hij naar me toe etc.
Het is een schat van een veulen en ik blijf nieuwsgierig hoe hij zal uitgroeien.
Deze zomer:

Nu:

En nog een mooie afsluiter

Zo dat waren ze!
(Maar dat zal wel)