Sinds kort ben ik het rijden met mijn haf weer aan het oppakken, na wat research doen heb ik besloten een dubbelgebroken watertrens te kopen.
Hiervoor had ik een enkelgebroken bustrens.
Echter heb ik mij laten vertellen dat mijn haf te dikke lippen heeft voor een dubbelgebroken bit, waardoor ze scheurtjes aan de binnenkant van dr lippen zou krijgen. Nu had ik zelf nog nooit gehoord dat een paard te dikke lippen kan hebben voor een bit.. en een vriendin van mij die behoorlijk wat ervaring heeft met paarden ook niet.
Maar ik had toch besloten te luisteren naar het verhaal over het bit, dus ben ik toch maar de enkelgebroken bustrens weer gaan gebruiken, maar hier gaat ze als een gek mee rennen en zit er geen rem en stuur meer op.. bij het dubbelgebroken bit heb ik het gevoel dat dit veel beter gaat..
En omdat ik nu toch wel benieuw ben naar of dit nou wel of niet zo is, is mijn vraag of iemand meer weet over dit verhaal? en wat voor een bit jullie aanbevelen?
Alvast bedankt!

Kun je er niet voor kiezen om het bit gewoon te gebruiken en goed op te letten hoe je pony erop reageert? Evt de lippen extra checken als je het niet vertrouwt?
Vertrouw er maar op dat hij het aangeeft als hem iets niet lekker zit