Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
winnie70 schreef:Het gewicht dat een paard kan dragen is 1 ding. Als de ruiter geen goede balans heeft is het zoiezo voor het paard al minder fijn lopen... Dus een IETS te zware ruiter met een goede balans is al veel fijner voor het paardje als iemand iets onder het voorgeschreven gewicht met geen balans.
mas85 schreef:thnx voor de snelle reacties wat zal ik dan aanhouden?! En dus om te gaan mennen zit er niet echt in denk ik?!
lianne484 schreef:mas85 schreef:thnx voor de snelle reacties wat zal ik dan aanhouden?! En dus om te gaan mennen zit er niet echt in denk ik?!
ik heb een shetlander van 85 cm en ik met ook met hem, met een sulky. Is superlicht! Zelf heb ik er ook een keer voor gestaan en me vriend van 80 kg er op gezet maar ik kon hem zelf met 2 vingers houden.
lianne484 schreef:mas85 schreef:thnx voor de snelle reacties wat zal ik dan aanhouden?! En dus om te gaan mennen zit er niet echt in denk ik?!
ik heb een shetlander van 85 cm en ik met ook met hem, met een sulky. Is superlicht! Zelf heb ik er ook een keer voor gestaan en me vriend van 80 kg er op gezet maar ik kon hem zelf met 2 vingers houden. zelf heeft hij ook een keer gement in het land met hem maar dat ging hem ook gemakkelijk af.
Want vind het zonde als dat beestje straks niks staat te doen
mas85 schreef:Eleio schreef:Ik heb hier dubbelspan ( vos van 82 cm en shet van 92 cm) die trekken koets van 114 kg + 2 personen ( ik + vriend +- 130 kg samen)
Wat leukWaar moet ik aan denken ik wil echt niet dat het te zwaar word namelijk!
Eleio schreef:Dan moet jij even goed weten dat ze nu maar zo 2 keer in de week zo'n 40 minuutjes rijden op de wei en de koets aangekocht is onder goed advies van zelf van de kraay , die zelf die koets aanraadde als dubbelspan.
MarlindeRooz schreef:Eleio schreef:Dan moet jij even goed weten dat ze nu maar zo 2 keer in de week zo'n 40 minuutjes rijden op de wei en de koets aangekocht is onder goed advies van zelf van de kraay , die zelf die koets aanraadde als dubbelspan.
Dat hij die koets aanraadde betekend nog niet dat hij bedoeld van zet er 2 jonge pony's voor met 130 kilo er op?
Ik heb wel eens met 2 volwassenen op mijn sulky met een 7 jarige shetlander van 1.05 die zeer goed in de bespiering zat op dat moment. Maar dan rijdt ik alleen over verharde wegen. En zeker niet zulke ritten.