In 2014 of 2015 wil ik waarschijnlijk mijn merrie laten dekken.
Ik ben dus opzoek naar een hengst die mijn merrie kan verbeteren.
Hier wat informatie over mijn merrie:
Naam: Madammeke
Ras: KWPN
Schofthoogte: 1.58m
Leeftijd: 19
Afstamming: Hamilton x Purioso
Hoogstgelopen niveau: M2 dressuur + M springen
Ze heeft al eerder veulens gehad, vandaar dat ik het overweeg om haar te laten dekken.
Qua karakter is het een vrij lastig paard. Ze is erg drammerig. Als ze moet werken wordt ze erg heet in haar hoofd en gaat ze lopen klieren.
Voor de rest is ze wel mensgericht maar wat afwachtend. Als ze je kent is ze erg knuffelig. Ze is ook erg voorzichtig en heeft veel respect voor je.
Ze is op het moment niet geweldig in conditie, ze moet wat bespiering er bij kweken en wat aankomen. Voor de rest is ze kerngezond. Geen artrose of andere kwaaltjes. Ze is hartstikke fit, maar ik ben dus bezig haar beter in conditie te krijgen.
Het veulen komt pas als ze in conditie is en als de dierenarts groen licht geeft .
Hier een paar foto's van haar. Heb helaas geen goede standfoto, dus die komt van de week nog. Zal ook binnenkort filmpjes maken van hoe ze beweegt.

Onder het zadel:
http://i41.tinypic.com/2q8bl6r.jpg
http://i39.tinypic.com/2me8ifk.jpg
Ondanks dat het nog niet zeker is dat er überhaupt een veulen komt wil ik me wel al graag oriënteren wat betreft hengsten.
Het doel van het veulen zal recreatief gereden worden met zo nu en dan een wedstrijd. Dit zal zowel springen als dressuur kunnen zijn.
Een speciaal kleurtje zal ook leuk zijn, maar natuurlijk heeft een goed paard geen kleur.
Wat ik zoek is een hengst met een wat koeler karakter dan dat mijn merrie heeft en dat door geeft.
Iets meer knie-actie zou ook fijn zijn. Ook zou het vererven van behang niet erg zijn, maar niet noodzakelijk.
Ik wil sowieso een GGK hengst. Het hoeft geen grote hengst te zijn, maar het veulen moet sowieso een e-pony worden. Dus een pony die groot vererft is ook prima.
Op het moment denk ik aan o.a. Don Cremello en Sartors Showtime
Alvast bedankt voor het meedenken!