Afstammelingen hengst Jumpilot (v. Pilot - Pilatus x Gratia)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kami7000

Afstammelingen hengst Jumpilot (v. Pilot - Pilatus x Gratia)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 16:50

Hi,

Ben op zoek naar info over karaktereigenschappen en andere weetjes&feitjes over afstammelingen v/d hengst Jumpilot, en/of over de hengst zelf. Deze schimmel is een zoon v/d bekende hengst Pilot.
Jumpilot staat en is eigendom van stal Stiphout in Venray.

Heb zelf een 4jarige nakomeling, een prachtbeestje maar wel met gebruiksaanwijzing.
Sensibel en intelligent, zoekt telkens de grens weer op, maar wil altijd voor je werken :)
Hij wordt straks ingezet in de springsport.

Dus zeer geïnteresseerd in ervaringen m.b.t. gedrag, springvermogen, beweging etc. zowel positief als negatief.. :P .

Er is al een topic over Pilot zelf, echter dateert deze van 2005, dus ben benieuwd naar recentere info over de nakomelingen van zijn zoon.. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Afstammelingen hengst Jumpilot (v. Pilot - Pilatus x Gratia)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:39

Hier in de kring loopt ook een Jumpilot, ook een schimmel, volgens mij zat er nog iets van Casantos achter.
In de dressuurring moet je hem niet zien, maar bij het springen kan hij toch wel heel fijn meekomen. Op het inrijterrein hoor je hem al vanaf een kilometer afstand brullen (en nee, het is geen hengst :+ ). Ze hebben hem ook altijd aan de hengstenketting, maar dat kan ook aan de amazone liggen. Die kan er nog niet zo heel best mee omgaan (stukje onervarenheid, komt net van de pony's).

Kami7000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 11:02

Bedankt voor je reactie!
Je omschrijving klinkt erg herkenbaar :)
Die van mij brult nog net niet (ook al lang geen hengst meer) maar oh oh wat een streken.. Heb er nog steeds niet naast gelegen (ff afkloppen) maar heb zo'n vermoeden dat dit nog weleens een x gaat gebeuren..

Zijn beweging vind ik wel fijn, ruime galop en loopt goed vanuit z'n achterhand.
Denk alleen niet dat een jury blij is met slingeren en onregelmatig lopen, dus aan die dressuur moet nog ff worden doorgewerkt voordat ie een proefje mag lopen.. Nja hij is nog maar een halfjaar onder t zadel dus geeft ook niks, alle begin is moeilijk.
En zolang hij alles springt wat ie moet springen en netjes aan het been is ben ik voor nu tevreden :)

Tja, die hengstenketting.. Discutabel hulpmiddel idd..
Ik heb er altijd 1tje achterin de auto voor t geval dat, maar nog nooit hoeven gebruiken.
Spelen met vuur, zo'n ding in de handen van een onervaren iemand..
Maargoed, op basis van mijn eigen ervaring en wat ik tot nu toe heb gehoord/gezien betwijfel ik of Jumpiloten erg geschikt zijn als eerste paard, een pony is toch anders..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:40

Moet er wel bij zeggen dat het met inrijden ook nog een hele boef was. Hij ging bij het opstijgen steeds liggen (weet niet of het echt zadeldwang was of gewoon opstandigheid) en hij kon aardig bokken. Dat doet hij nu volgens mij niet meer, maar er zit wel karakter in :+

Kami7000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 15:20

Haha oh oh, dat heb ik met deze gelukkig niet meegemaakt!
Wel bokken met een hoofdletter B. In het begin regelmatig, nu nog af en toe.
Tis nu meer gekkigheid dan echt protest. Rijd alleen wel met volle 100% koppie erbij, voor je t weet heeft meneer weer wat nieuws bedacht. En ik hou m bezig, als je aan t werk moet is streken bedenken toch lastiger..
Ach, btje pit mag er wel in zitten, als ie dat straks in t parcours maar op de juiste manier gebruikt :D