Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cyrina schreef:Papieren van het paard retour??
Die horen bij het paard te blijven, wel of geen lid..
FriesWytske schreef:Cyrina schreef:Papieren van het paard retour??
Bij de Friezen is het zo dat het papier van het stamboek is. Vind ik ook vreemd. En stuur daarom het papier ook niet terug nu ik lid af ben geworden. Heb zelfs volgens het stamboek meer paarden, dan ik in het echt heb. Omdat de nieuwe eigenaren het papier dus ook niet hebben opgestuurd.
Yviertje schreef:Ik heb me om precies jouw redenen uit laten schrijven. Paspoort blijft gewoon van jou en je paard, deze vragen ze niet terug en als het nodig is geven ze ook gewoon een vervangend exemplaar af.
Of je je stamboekpapieren terug stuurt is aan jezelf, ze vragen dit wel vanuit het kfps. Je krijgt dan je borg terug. Ik heb dit niet gedaan, want ik ben van mening dat ook die papieren bij mijn paard horen.

Als ik jullie zo hoor dan overweeg ik nog meer om te stoppen, met behoud van papieren en zonder de kosten.carr_friesje schreef:stamboekpapier van het paard heeft niks met jouw lidmaatschap te maken.
Dan zou bijvoorbeeld een stermerrie dus als ze verkocht wordt naar een niet-lid, ineens een waardeloos papierloos beestje zijn. en dat is dus niet het geval
Yviertje schreef:Ik heb me om precies jouw redenen uit laten schrijven. Paspoort blijft gewoon van jou en je paard, deze vragen ze niet terug en als het nodig is geven ze ook gewoon een vervangend exemplaar af.
Of je je stamboekpapieren terug stuurt is aan jezelf, ze vragen dit wel vanuit het kfps. Je krijgt dan je borg terug. Ik heb dit niet gedaan, want ik ben van mening dat ook die papieren bij mijn paard horen.
carr_friesje schreef:nou snap ik ook waarom ik oude bijrijdpaarden niet kan traceren omdat ze nog niet overgeschreven zijn.. wat een geld zeg.
Hij stond ook nog steeds bij geregistreerd bij zijn fokker/eigenaar. Zo ook moeder, die inmiddels ergens in Engeland moet wonen.
Het papier hebben wij dus niet retour verzonden. Dat hoort bij het paard. demo_love schreef:Cyrina schreef:Papieren van het paard retour??
Precies, ik ben alleen lid geworden om mijn paard over te zetten op mijn naam, en daarna heb ik me weer afgemeld. Het papier ligt nog steeds in de kast hoor...
Ik interesseer me niet zo voor de fokkerij, afstamming en dat soort zaken. Vond het dus zonde van mijn geld! Maar ja, dat vind ik ook van die verplichte paard&sport.