wie heeft er een belgische gefokte lusitano en kan mij helpe

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

keona

wie heeft er een belgische gefokte lusitano en kan mij helpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 11:18

wij hebben dus een in belgie gefokte lusitano gekocht.er zijn een hele hoop problemen geweest met de paieren enzo en de eigenaar die wat moeilijk deed want dan was dat kwijt en dan weer dat .nu hebben we eindelijk wat gekregen:we hebben een groen papsoort ontvangen met op de eesrte bladzijde dat het dus afgegeven is door het a.b.e.l en in het midden is er een los papier in vast geniet met de afstamming en de schetsen van het paard ook afgegeven door het a.b.e.l .nu vraag ik mij af is dit alles wat ik hoor te krijgen bij een paard met stamboekpapieren .in nederland ontvang je ook nog een carta of zo iets .ik zou het heel fijn vinden als me iemand meer kon uitleggen .ik ga ook het stamboek proberen te mailen maar het e-mail adres in het paspoort klopt niet,dus beetje raar allemaal .ook moet het paard op naam gezet worden weet iemand hoe ik dit het beste kan doen .en ook zou ik graag het paard overzetten van het belgische stamboek naar het nederlandse,kan dit?
alvast bedankt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:20

Mijn Lusitano's komen uit Portugal en uit Nederland (van de laatste is de moeder wel gedekt in Portugal).
Ik heb van beide het 'blauwe boekje', dat is het paspoort waar alle gegevens in staan en de entingen enzo in komen te staan.

Daarnaast heb ik het stamboekpapier waar de afstamming op staat en de naam en gegevens van de eigenaar.
Dat is gewoon een wit A4tje.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 11:26

Nouvel schreef:
Mijn Lusitano's komen uit Portugal en uit Nederland (van de laatste is de moeder wel gedekt in Portugal).
Ik heb van beide het 'blauwe boekje', dat is het paspoort waar alle gegevens in staan en de entingen enzo in komen te staan.

Daarnaast heb ik het stamboekpapier waar de afstamming op staat en de naam en gegevens van de eigenaar.
Dat is gewoon een wit A4tje.

oke ja dat heb ik nu ook het paspoort wel groen maar dat is dus belgische en een a4 met haar schetsen en stamboom. en jij kunt gewoon met deze paarden naar de keuring gaan?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:21

dat heb ik nog nooit gedaan, maar daar ga ik wel vanuit...
volgens mij moet je hier wel lid zijn van de Lusitano vereniging om mee te kunnen doen met keuringen

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 12:46

Nouvel schreef:
dat heb ik nog nooit gedaan, maar daar ga ik wel vanuit...
volgens mij moet je hier wel lid zijn van de Lusitano vereniging om mee te kunnen doen met keuringen

ja dat begrijp ik.maar zijn jou paarden ook ingeschreven in het portugeese stamboek?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:01

ja want Nederland heeft wel een rasvereniging maar geen stamboek, dus alle Lusitano's met papieren zijn in Portugal ingeschreven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 20:15

Nouvel schreef:
ja want Nederland heeft wel een rasvereniging maar geen stamboek, dus alle Lusitano's met papieren zijn in Portugal ingeschreven.

oke