Franse papieren van paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Koetjesreep

Franse papieren van paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 22:30

Hallo bokkers!

Ik kreeg een paard met Franse papieren. Nu kan ik zelf wel een mondje Frans, maar dit gaat mijn boekje wat te boven.

Zo denk ik dat er een mutatiedocument bij zit (heel belangrijk!) maar ik vind de vertaling niet van mutatiedocument. Ik weet van niets van de papieren, wat het wilt zeggen en waarvoor het dient.
Iemand die even wilt helpen?
Ik kan foto's uploaden van het boekje.

Bedankt voor het lezen!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 12:31

Koetjesreep schreef:
Hallo bokkers!

Ik kreeg een paard met Franse papieren. Nu kan ik zelf wel een mondje Frans, maar dit gaat mijn boekje wat te boven.

Zo denk ik dat er een mutatiedocument bij zit (heel belangrijk!) maar ik vind de vertaling niet van mutatiedocument. Ik weet van niets van de papieren, wat het wilt zeggen en waarvoor het dient.
Iemand die even wilt helpen?
Ik kan foto's uploaden van het boekje.

Bedankt voor het lezen!

Denk dat je beter je vraagt steld aan het Belgische bokt (bokt.be) ipv op het Nederlandse.

Stuur gerust alles door een dan neem ik ze door (wel via PB of email). Franse hebben geen mutatie formulier maar als het paard al geencodeerd is in het Belgische Databank dan hebt je er eentje mee gekregen bij het verkoop in Belgie.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:21

Als je een scan hebt wil ik wel kijken en uitleggen.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 13:28

Wil anders ook wel voor je kijken.

Franse papieren hebben geen mutatiedocument. Wel een carte d'immatriculation (zit als los papier in het paspoort) op naam van de eigenaar, dit is het enige bewijs van bezit. De persoon die op de kaart vermeld staat is de eigenaar.
Bij aankoop moet je die kaart op je naam laten zetten bij de haras. Hoe je dan in België moet inschrijven weet ik niet direct.