Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dus ook in DE verplicht. GamblersCup schreef:Wat ben jij eigenwijs zeg... je hebt dan in ieder geval niet mijn paardenarts, die zal zoiets nadat je verteld dat ze verwaarloosd zijn nooit telefonisch doen. Beetje jammer, het gaat om de gezondheid van twee dieren, niet om de nieuwe bekleding van een oude bank. Veel succes voor de ponies, ik hoop dat het allemaal goed gaat.
Oreo schreef:Ik begrijp jouw laatste post niet GamblersCup? Waar vind jij dat TS "eigenwijs"is dan? Ontopic: Zou je als je in Dld woont niet via een Nederlandse organisatie een paspoort aan kunnen vragen dan, bijvoorbeeld PVE? Ik begreep dat die verreweg het goedkoopst zijn?
! tjarda_auke1 schreef:Waar in duitsland woon je? Ik woon in bunde en mijn paarden hebben alletwee een nederlands paspoort en mijn nederlandse dierenarts komt hier gewoon langs, je moet in duitsland alleen wel je paard verzekeren voor schade die hij anderen kan aanrichten een soort wa zeg maar
Scala schreef:tjarda_auke1 schreef:Waar in duitsland woon je? Ik woon in bunde en mijn paarden hebben alletwee een nederlands paspoort en mijn nederlandse dierenarts komt hier gewoon langs, je moet in duitsland alleen wel je paard verzekeren voor schade die hij anderen kan aanrichten een soort wa zeg maar
Volgens google maps woon ik ongeveer 160 kilometer van je vandaan, in Haren (Emsland). Haha.
Dus het kan wel gewoon, een nederlands paspoort?
Kwa paspoort, dat kan de FN idd voor je doen. Is niks meer of minder werk dan een Nederlandse pas aanvragen. En kan de DA je bij helpen. Maar mijn vraag is dan zijn het ruintjes of merries/hengsten?? Want hier in Dld is de regeling in zoverre anders dan in NL dat je nu en tegenwoordig zonder een Zuchtbescheinigung bij een hengst of merrie in overtreding gaat. En de FN geeft geen paspoorten af met Zuchtbescheinigung. Daarvoor moet je dan bij 1 van de fokverenigingen zijn. Sammie schreef:Ja hoor, dat moet mogelijk zijn. E.e.a. afhankelijk van hoe ver je van de grens woont. Maar als er een paard van uit NL naar DE verkocht kan er dus ook een anderlands papspoort bij het paard zitten