voor mijn merrie ben k alvast aan t brainstormen naar een geschikte hengst voor aankomend dekseizoen.
afstamming: jazz x havidoff x FERRO (deze is duidelijk verankerd in de moederlijn)
predikaten: ster, prok, sport (z2 dres) en ELITE
Het is een zeer royale merrie, met een sterke achterhand waar ik niet op in wil leveren (zou wel iets sneller mogen, maar dat is imo soms ook pure luiheid).
Mooi rondgeribd en opwaarts gebouwd.
Desondanks haar Jazz bloed zou ze wel iets "scherper" mogen.
Ook iets meer front zal niet misstaan, merrie heeft nu een ietwat kort voorbeen. Hals mag ook wat langer en bovenlijn sterker.
Merrie heeft ontzettend veel aanleg voor piaffe/passage etc. Ook de galopswissels heeft ze zeer veel aanleg voor. Ze heeft ruim voldoende ruimte in haar gangen maar zou graag meer ruimte willen zien. Minpunt is duidelijk haar stap.
Ben zelf gecharmeerd van Ferro/Negro bloed, maar aangezien ik de merrie graag iets bloederiger/sjieker zou willen zien lijkt me deze in de 1e of 2e generatie geen optie. Ben bang voor een "ouderwets" type
Wil absoluut niet inboeten op de achterhand en op de opwaartse romprichting.
De merrie heeft eerder een hengst van Upperclass gekregen, dit is een kopie van zijn moeder alleen dan de iets sjiekere versie.
Hengst van Sir Oldenburg: erg groot paard, 4 jaar en al 1.78 mtr. Vindt hem iets te grof. Wel erg veel souplesse en aanleg voor verzameling, achterbeen zou ook iets sneller mogen.
Merrie van Tuschinski: helaas 9 wkn te vroeg geboren, maar leek erg sjiek en bloederig.

ter voorbereiding op de keuring, nog niet helemaal in shape
helaas geen betere standfoto