Peterina schreef:Als je echter wat maat wilt en wat veredeling, dan zou een volbloed of een zoon daarvan misschien een oplossing zijn.
Zit aan oa Alasdair GF, cremello, 170 cm, ggk, zal via verssperma beschikbaar zijn.
En dan in Nederland hebt je: Exactly Baron van Kinsky Stables: perlino, ?? cm, ggk, of zijn vader Baron, perlino 170 cm, ggk.
Verder zijn er ook verschillende Lauries Crusador XX zonen die ggk zijn.
Ik wil dus niet meer maat fokken omdat ik men bij de pony's mag het veulen niet boven de 1.48 uitkomen want dan moet ik bij de paarden starten. Het veulen is niet bedoeld om OHZ mee te rijden. Het deel wat ik in mijn haflinger moet verbeteren zijn echt de bewegingen en de hals lijn. Zij is zelf wel buigzaam in de hindernissen maar mist op dressuurmatig gebied gewoon heel veel. Ook heeft zij een niet al te best acceleratie vermogen. En daarbij zal dus wat Arabisch bloed wel helpen maarja er is zo veel keus.. en ik ben helemaal nieuw op het gebied van rijpony hengsten.
Ik heb zelf een halve arabier van basgier staan met een welsh cob moeder en dit is echt een geweldige pony en zit nog goed onder de 1.48. Heel koel kwa karakter maar weet wel wat werken is en leert ook heel snel, ik merk toch dat het bij de haflinger net allemaal wat moeizamer gaat.