[TI] tinker keuring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoopydogy

tinker keuring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:28

hey hey

ik ben me wat meer aan het verdiepen in de tinker keuring maar word hier niet zo wijs
van wie kan mij via pb of via het topic helpen

hoe gaat nou zoon keuring in zijn werk
waar leten ze op
wat moet je paard kunnen

mis volgend jaar met een 2 jarige naar de keuring

Kaatastrof

Re: tinker keuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:36

Een keuring is vind ik altijd een erg leuke en spannende ervaring en je moet je écht nergens zorgen over maken! :)

Hoe het precies in zijn werk gaat is heel simpel, al zal het per stamboek wel een beetje verschillen. Als eerste zou ik al een beetje voorbereidend werk doen.. Denk hier bv aan netjes leren vierkant staan als je het vraagt, ze mooi naast jou blijven lopen, ... Voor de rest vind ik de presentatie erg belangrijk. Zorg dat je paard mooi proper is en de jury tegemoet glimt. Ook de conditie van je paard is belangrijk: Niet te dik en niet te mager.

Voor de rest schrijf je je op voorhand in op de site van het stamboek. Je zal dan normaal gezien een mailtje krijgen met de deelnemerslijst zodat je even kan spieken tegen wie je moet en vooral wanneer :P Eens aangekomen ga je gewoon je aanmelden door het boekje van je paard af te geven. En dan is het gewoon wachten geblazen ;) Als je aan de beurt bent kom je gewoon de bak binnen en stel je je paard op. De jury zal een teken geven wanneer je moet stappen of draven. Wat helpt is eens naar een keuring gaan kijken of filmpjes online zoeken.

Op de site van het ICS-NL staat alles ook netjes uitgetypt waar je op moet letten: http://ics-nederland.com/index.php/nl/naar-de-keuring

Succes!

snoopydogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:40

oke mooi thanks voor je info zal is op de site kijken

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:30

Hoe gaan de keurmeester met een schoonheids foutje om bijvoorbeeld een Schiefel?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:01

Geen idee, aangezien mijn merrie dit niet heeft..