Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Mijn Lipizzaner is wel niet van het "oude" type en ziet er veel meer als een sporttype uit maar word volledig geaccepteerd tijdens de wedstrijden en tijdens de trainingen bij ons op stal. Iedereen vind hem goed meekomen en dat bewijs ligt nu ook al na 6 wedstrijden (waarvan 2 tijdens de Utrechtse Kampioenschappen) en 9 wintpunten in de B.
Toch doet ie niet onder voor menig paard wat we nu op wedstrijden hebben zien lopen. Ook zijn hoogte geeft hem geen beperkingen vooral omdat hij hele ruime gangen heeft.
Ik ben bang dat de Andalusier die aan deze eisen voldoet me een vermogen gaat kosten. En dan zou ik weer liever voor hetzelfde geld een super warmbloed hebben dan een "goede" andalusier. Ik neig op het moment toch weer meer naar een warmbloed moet ik zeggen. Eigenlijk vooral omdat het mee heel erg om die wedstrijden gaat. Ik ben nou eenmaal heel wedstrijdgericht en wil het mezelf niet onnodig moeilijk maken. Zoals Jippie al zegt, het is meer dan alleen passage en piaffe. Pril schreef:Zoals bv. die Andalusier van die Spanjaard (ben naam even kwijt) die vind ik geweldig passageren en galoperen, maar het kleine stukje draf dat ik op tv heb gezien vond ik ronduit prut. Zijn er ook Anda's die goed kunnen draven en verruimen (of opz'n minst de aanleg hebben zodat het getraind kan worden)?
Zoals niet alle warmbloeden voor de hogere dressuursport geschikt zijn, geld hetzelfde voor andalusiers.
Ik zou zeggen ga er één, 2 , 3 ...proberen en dan zie je wel . Het moet klikken want het is een heel ander rijstijl en aanpassing
Bij mij was het liefde op 1ste zicht en hoewel ik thuis nog 2 BWPers en 1 SBSer staan heb..wil ik niets anders meer dan een pre
Dat karakter, gevoel, slim zijn, zachtaardigheid, temperament, gangen....aaaaah dat is gewoon niet te vergelijken en nergens anders te vinden !!
hé