ik heb mijn welsh cobje nu een jaar
en
ze is best druk met rijdenze is er al een paar keer vandoor gegaan en dat liep tot nu toe gelukkiv goed af
maar dat gaat een keer fout
nu vroeg ik me af hebben jullie dat ook en hoe pakken jullie dat aan
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ze is best druk met rijden
maar wat doen jullie als ze te snel loopt ze is bang vam alles en ik ben ny zo sterk en lang Tyreos schreef:Bedankt en hoe krijg ik haar mooi volgend
( snap ik ook wel met je teugel en benen duhh) maar het probleem is dus ze is heel gevoelig dus kan geen schopjes of
ophoudingen maken HELP!!

Hij is niet overdreven bang. Goed verkeersmak. Maar wel van de "geluidjes". Dus ritselende dingetjes etc, ja dan staat ie ff achterstevoren of springt de bosjes in
. Doe je gewoon een oornetje om, dan is dat een stuk minder. Hij is wel betrouwbaar, echt een vriendje. In de bak kun je er iedereen opzetten. Ook kleine kindjes. Babootje schreef:De cob van ons is 155 stm. Daar past iemand van 170 nog makkelijk op, omdat ze zo fors zijn.
Qua karakter is het een superpony. Werkt graag voor je. Multifunctioneel, leuke dressuurpony, leuke springpony. Waarschijnlijk ook een prima menpony. Buiten geen pony voor beginnende ruiters. Hij is dan gewoon (vooral in de winter) errug fris en sterk. Niet eentje die bokt of zo maar erg wakker. Alleen of met zn tweeen goed te rijden, maar in een groep.....Hij is niet overdreven bang. Goed verkeersmak. Maar wel van de "geluidjes". Dus ritselende dingetjes etc, ja dan staat ie ff achterstevoren of springt de bosjes in
![]()
. Doe je gewoon een oornetje om, dan is dat een stuk minder. Hij is wel betrouwbaar, echt een vriendje. In de bak kun je er iedereen opzetten. Ook kleine kindjes.
BobbieLover schreef:Hee lieve mensen ik had even een vraag een beetje of-toppic, Maar
Ik ben zelf zegmaar 15 jaar.. (1,66 groot ofnoujha groot
Ben sinds kort echt even serieus aan het kijken naar een paard/pony.
Enne ik ben gek op welshe.. en sinds kort dus ondenkt dat er Welsh-Cob bestaat
Mijn vraag was hoe groot zijn ze precies? en wie van 1,66 rijd er ook op?
Alvast bedankt
) en ik pas ook nog prima op mijn pony, maar als ik jou was zou ik wel naar een pony van 1.40m + gaan kijken. Staat toch wat netter, en dan heb je ook langer plezier van je pony.
Babootje schreef:De cob van ons is 155 stm. Daar past iemand van 170 nog makkelijk op, omdat ze zo fors zijn.
Qua karakter is het een superpony. Werkt graag voor je. Multifunctioneel, leuke dressuurpony, leuke springpony. Waarschijnlijk ook een prima menpony. Buiten geen pony voor beginnende ruiters. Hij is dan gewoon (vooral in de winter) errug fris en sterk. Niet eentje die bokt of zo maar erg wakker. Alleen of met zn tweeen goed te rijden, maar in een groep.....Hij is niet overdreven bang. Goed verkeersmak. Maar wel van de "geluidjes". Dus ritselende dingetjes etc, ja dan staat ie ff achterstevoren of springt de bosjes in
![]()
. Doe je gewoon een oornetje om, dan is dat een stuk minder. Hij is wel betrouwbaar, echt een vriendje. In de bak kun je er iedereen opzetten. Ook kleine kindjes.