Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dennisje schreef:ik twijfel nog. ik heb een 5 jarige tinker ruin die vrij snel zweet. en duurt ook vrij lang door zijn dikke vacht (nu al) voordat hij droog is. ik zit te denken om volgend jaar een 0 grams om te doen. misschien dit jaar nog maar ik twijfel. hij kan makkelijk zonder deken, maar vanwege zweten tijdens het rijden twijfel ik dus.
). Ene persoon zegt hele winter door ongevoerd kan best, anderen beweren dat ze dr vacht dan niet uit kan zetten door het gewicht van de deken en het koud zal krijgen. We gaan het zien...
Een paard voelt zich het lekkerst tussen de 10 en 15 graden, dus voorlopig nog geen deken voor knollie. 's Nachts staat hij lekker beschut op stal. Pas als het overdag onder de 10 a 12 graden is, krijgt hij een ongevoerde regendeken op. Als het vriest krijgt hij een dikkere deken op. Caily schreef:Omdat je met 0 gram naar mijn inziens niet minder vacht krijgt? Iig, merk nog niet dat de mijne minder vacht krijgt nu dan vorig jaar. Maargoed, die kreeg vorig jaar past-boem 300 gram op, waarna zowel ik als de verkoopster van de deken verwachtte dat ze zou gaan verharen, dat deed ze ook niet, misschien heb ik er gewoon een die (inmiddels) niet meer zonder haar deken kan. Als ik haar vacht vergelijk met die van de andere Tinkers dan is die namelijk wel duidelijk dunner.
Je kunt je hand ín haar vacht leggen. Die heeft het niet koud
Helemaal met dagen zoals vandaag. Het regende wel iets vanochtend, maar het was vanmiddag warm en benauwd. Moet jij rondlopen met een trui onder je regenjas, da's niet lekker.
Hij is immers niet gevoerd, plus dat ze lastiger hun vacht op kunnen zetten.
Maar better safe than sorry nu ze drachtig is, als ze volgend jaar leeg is dan gaan we het weer zonder proberen.
En Jes kan normaliter slécht tegen regen, die houdt zichzelf dus niet meer warm als ze nat is. Vandaar ook dat zij straks in de dekens komt te staan. Droge kou lacht ze om. Zoals bijna elk gezond paard. Drachtig is niet gelijk aan verzwakt, zeker niet in dit stadium.
De goedkoopsten van Amigo en HH schelen niet heel veel in prijs. Ik heb nu een Equitheme erbij gekocht, omdat ik het kleurtje zo leuk vind en hij zeer voordelig geprijst was. Bevalt hij niet kan hij als onderdeken of koop ik alsnog een gevoerde Amigo deken erbij, de regendeken bevalt erg goed!