[TI] Welk Voer hebben jullie voor je tinker(s)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Welk Voer hebben jullie voor je tinker(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 09:30

In dit tinker forum zal ongetwijfeld wel een topic staan over wat jullie voeren jullie tinker(s).
Ik heb er iig naar gezocht, maar het kon mij niet tevreden stellen. -O-
Wat ik graag van jullie zou willen weten is wat jullie voeren aan jullie tinker(s), en dan heb ik het NIET over hooi, weiland enz. Ik bedoel PUUR de brokken of muesli.
Op dit moment ben ik een beetje aan het kloten met Balou over zijn gehele gezondstoestand, daarbij reist mij de vraag of hij eigenlijk wel het juiste voer heeft.
Ik heb 2/3 jaar terug via voervergelijk een "onderzoek" gedaan wat het beste was voor Balou, ik heb echt alle soorten en merken vergeleken met elkaar, daarbij rekening gehouden met de lage suikers en zetmelen, en ik kwam uit op Quatro van Mijten.
Zelf ben ik erg tevreden over dit voer, balou doet het hier "best" wel goed op als hij in goede gezondheid is. (momenteel ben ik weer bezig met de DA naar bloedonderzoek voor Lyme, te lezen in een ander topic van mij.)
[MD] zijn er homeopathische middelen voor Lyme?
Maar ik heb Balou bij dit voer nog nooit zien "glanzen"of "appeltjes"op hem gezien, zolang als dat ik hem heb.
Ligt dit aan zijn toestand? voer?...geen idee...ik zit er behoorlijk mee in mijn maag.. -O-
Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie voeren...en wat jullie ervaringen hier mee zijn.
Bedankt lieve tinker vrienden :D

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:53

Mijn tinker en haf krijgen enkel ruwvoer en staan op de dag op een nu bijna kale wei. Doordat de haf, altijd grasworteltjes blijft zoeken krijgt ie teveel zand binnen waardoor ik beide 2x in de week (dus najaar/winter) gekookte lijnzaad geef.
Bij overmatig transpireren tijdens het werk krijgen ze een handje muesli zonder haver en een schepje zout/mineralen.
Heb (zal het afkloppen) nooit iets gemerkt van tekorte of gezondheidsproblemen vandaar dat ik nooit op zoek ben gegaan naar dingen die ik bij zou kunnen voeren.
Wellicht erg ouderwets :o ,mijn overgrootvader deed het al op deze manier en ik heb zijn stijl overgenomen, sobere rassen gewoon sober voeren.

Ter volledigheid, mijn haf van 18 loopt bijna dagelijks in de bak/bos en af en toe mee op dagtocht, mijn tinker van 4 loopt zo'n 3x in de week in de bak een halfuur.

Berdien

Re: Welk Voer hebben jullie voor je tinker(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:56

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:59

Mijn tinkertje krijgt na het rijden een handje Pavo natures best musli. Die is vrij arm in suikers en eiwitten.
Opzich verder alleen ruwvoer. als ze van het gras af gaat krijgt ze vitaminebrokjes (lijkt op hagelslag hihi) van Pavo. Ze heeft laatst ook een vitaminespuit gehad omdat ze zo ontzettend dof was.
Knappen ze heel snel van op!

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 10:08

Berdien schreef:
Er is hier net een topic over geopend: [TI] Tinkers en voer :)

O...niet goed gezien dus... :o? ...maar alle comentaar is wel welkom hoor...

cp112
🏆 Paardenfluisteraar

Re: Welk Voer hebben jullie voor je tinker(s)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:19

Eerder natures best maar daar zit nog behoorlijk melasse in. Nu pavo care 4 life.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:48

Omdat er al een vrij recent topic is over voeding voor tinkers, plaats ik hier een slotje.
In [TI] Tinkers en voer kunnen jullie verder reageren.