Hoe fok je de Kleur Gra

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FjordTastix

Hoe fok je de Kleur Gra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 19:20

HallOw :)

Omdat ik momenteel op een BETA bezig ben van een spel vroeg ik me af hoe je een GRA fjord kan fokken.
Alles is echt,dus ook op echt gebaseerd.

Ik heb een Brunnblack x Gra hengstje daar , die zelf Brunnblack is.,...hoe kan ik dus een Gra fokken ?

XxDiandraxX

Re: Hoe fok je de Kleur Gra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:07

met een hoop geduld en mazzel ben ik bang. het is niet zo makkelijk om kleur te fokken. beide ouders moeten tenminste drager zijn van het gra gen en dan is de kans dat er gra komt nog aardig klein. alleen als beide ouders zelf ook daadwerkelijk gra zijn krijg je zeker een gra (als ik het goed begrepen heb). anders blijft het gokken.

FjordTastix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 23:25

Zijn moeder is gra,maar er is maar 1 gra in het spel .
Vandaar dat ik opties zoek om er meer te fokken :(

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 01:12

Ja maar het is een spel?
Dus dan is het gewoon hopen op een Gra.
Normaal kan er uit een Brun x Gra al een Gra komen, zelfs uit Brun x Brun al ;).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 01:21

Ligt er volledig aan hoe het spel in elkaar zit, bij de meeste spellen is het gewoon een kansberekening in het algemeen..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 02:25

inderdaad Amber, het bewijs loopt hier in de wei.. het is toch wel zo (of ik zit er naast) dat ook bij de brun x gra de brun drager moet zijn van gra en bij brun x brun beide ouderdieren dragen moeten zijn van de gra kleur?!

ow het is een spel..heb ik overheen gelezen.. :o

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:55

Een paard is geen gra drager, ze missen 1x agouti (dat maakt een zwart paard bruin). Een paard is heel simpel gezegd zwart of vos en al het andere zijn daar weer variaties op. Een bruine is dus een zwarte met 1 of 2x agouti.

FjordTastix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:08

Het spel is 100% via RL berekent en klopt dus zoals het in RL ook is :)

SayaJones
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 15:11

*Nieuwsgierig* Welk spel speel je?

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:49

Pas als je weet hoe de afstamming van de brunblakke is opgebouwd en hoe de werkelijke genetica van de brunblakke eruit ziet kun je de werkelijke kans aangeven (inderdaad wat Nies zegt...je moet weten of de brunblakke 1 of 2 allelen voor agouti heeft, bij 2 stuks kun je het wel schudden, dan zou je inteelt moeten toepassen om binnen het spel een gra te verkrijgen).

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:02

Bella schreef:
... dan zou je inteelt moeten toepassen om binnen het spel een gra te verkrijgen).

Lijkt me geen bezwaar. Als irl diverse lijnen al meer of minder inteelt hebben moet dat ik een spel helemaal kunnen. De ethische kant van zoon x moeder of broer x zus waar je normaal rekening mee houdt speelt in een spel niet. Of denk ik nu wat kort door de bocht?