Wintec wide voor haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eight

Wintec wide voor haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 22:17

Hallo bokkers,

Ik zit met een probleem. Ik heb namelijk de Bates Caprilli voor mijn haflinger maar de boom past niet meer dus heb ik een boommeter van wintec aangeschaft om de boommaat op te meten. Maar deze geeft een maat aan die er niet meer op staat, een te grote maat dus??
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van. Ik wil best een zadelmaker inschakelen maar ik wil wel eerst zelf het een en ander uitzoeken.. Misschien heb ik de boommeter onjuist gebruikt? Ik heb gezocht naar een filmpje of foto's hoe ik de boom kon meten maar ik kan helaas niets vinden.
Verder ben ik benieuwd aan wat voor een zadel ik moet denken als de grootste boom van wintec (wit dus) niet meer zou passen? Ik heb iets gelezen over wintec wide? Kent en masters? Ik ben niet echt voor synthetisch namelijk..
Als iemand vragen weet op mijn antwoorden heel graag! Ik wist trouwens niet of dit topic goed staat.
Ik heb al topics gelezen over welk zadel voor mijn haflinger, maar dat zijn doorgaans kleinere boommaten denk ik zo dan ik zoek..

Alvast bedankt :)

Marieke_K

Re: Wintec wide voor haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:02

Wintec heeft nog 3 wide bomen, die passen in een veelzijdigheidszadel. Tot en met de witte boom past in een dressuurzadel. Wintec heeft een website over de te veranderen bomen: http://www.easychangefitsolution.com/index.html inclusief filmpjes.

Je opmerking over synthetisch snap ik niet, wintec is kunststof (dus synthetisch).

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:04

ik had een wintec, was een heeeeel scheef zadel, misschien was het toeval dat er 1 scheve was maar hij was iig scheef...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:09

Nou ik heb een gloednieuwe wide te koop en die is zeker niet scheef.
En van het kunststof merk je niets. Ik rij al jaren wintec's het zijn gewoon super zadels.

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 08:13

Ik heb een wintec wide te koop tot boommaat 38! Dit is een nagenoeg nieuw zadel, dressuur, ook gebruikt voor een haflinger. Hij heeft boommaat 35-36. Dit zadel heeft de serie met paarse bomen.
Maar dus wel een kunststof zadel, is zeker niet scheef!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 08:54

Bedankt, ik had een bates omdat ik niet van kunststof houd. Maar deze past niet meer en ik heb op het moment niet genoeg geld voor nog een bates wide of kent en Masters cob, vandaar dat ik toch ga kijken voor een wintec wide denk ik. Hoe duur zijn deze zadels tweedehands ongeveer? En zijn die met cair of ook zonder?

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 09:39

Je hebt ze in cair en ook een wol versie.

Ik vraag voor mijn zadel cair 450 euro, nieuwprijs is 570 euro.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-13 14:50

Voor zij die nieuwsgierig zijn, ik heb een wintec wide aangeschaft. Nieuw met cair voor 300 euro, ivm een paar krasjes. De kussens zijn veel vlakker dan de niet wide versie en staan aanzienlijk verder uit elkaar, kan me nu ook beter voorstellen waarom zulke brede bomen niet in een gewone versie gaan. Ooit ga ik sparen voor een bates wide, maar heb daar nu het geld niet voor. :)

ManonJob

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 19:03

Ik herken je probleem...
ik heb een ontzettend dikke haflinger omdat het een kruising is met een ardenner. Ik heb sinds 3 weken nu een wintec wide met een paarse boom. Hier ben ik zeer positief over!
hij is van kunststof dus het schoonmaken gaat ietsje moeilijker. En over dat scheefliggen.. totaal niet! hij rijdt hemels.

ik heb de mijne 2hands gekocht voor 200,-. geen gebruikssporen, was alleen gepast op het paard.
Succes ermee verder!