shetlander drachtig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luca03

shetlander drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 18:26

Sinds vandaag weet ik dat mijn verzorgshet al 6 maand drachtig is, ik ben van plan om haar over te kopen. Wat kan je nog doen met een drachtige shetlander merrie die al 6 maand een veulen draagt? Hoe aanpakken? heb totaal geen ervaring met bevallingen en drachtige merrie's maar wel met veulens aangezien ik al een jaar een ander shet veulen verzorg.

dus mijn vragen: Wat kan ik nog doen met haar? En Hoe kan ik de loop van de dracht en de bevalling best aanpakken?

edit: ja, ik ben 13, geen gezeur over de koop van de merrie dat is al geregeld

Mila11

Re: shetlander drachtig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:28

Ik zou eerst wel zorgen dat je een DA hebt, die dus af en toe kan komen om te kijken hoe het gaat, aangezien het al snel gebeurd, moet je opschieten. Verder gewoon goed doorvoeren, en niet te insentief werken als ze rond de 9 maanden is. Zorg ook dat je genoeg geld hebt voor de zorg van een tweede shetlander. Houd er eventueel rekening mee dat het veulen wordt geboren rond maart. Het einde van de koude tijden.

Ik hoop voor je dat het een leuk veulen wordt!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:51

niemand meer?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:12

Als je even wat geduld hebt en niet zo aandramt zullen er gerust mensen reageren.

Als je er geen er ervaring mee hebt, niet doen.
Wil je het toch doen? Maak een afspraak met je DA.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:17

Wat voor informatie wil je verder nog hebben?
Het lijkt me dat Missie_Maxie genoeg info geeft wat je wilde weten..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:54

Je eigen goed inlezen, veel bokkers met drachtige merries voor aankomend jaar zitten in dit topic [KS] [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014 Hier staat veel informatie in en kun je altijd vrijblijvend vragen stellen. Iedereen steunt elkaar en we posten dikke buiken en tieten foto's van onze merries. Echt een aanrader dus! Houd er wel rekening mee dat je genoeg geld hebt voor het geval het mis gaat want helaas gebeurd dit ieder jaar weer.