Doressa! Mijn bonte meisje, 4 maanden oud. Nu op eigen benen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Doressa! Mijn bonte meisje, 4 maanden oud. Nu op eigen benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 18:52

Doortje is morgen alweer 4 maanden oud. Helaas moet ze vervroegt op eigen benen verder.
Ik heb namelijk afgelopen zaterdag afscheid moeten nemen van Wessa wegens ernstige vorm van chronisch hoefbevangeheid ;( |(
Wessa is de afgelopen weken gigantisch afgevallen en haar spieren waren helemaal weg. Ze was op. Daarom dat ik de keus heb gemaakt om haar te laten gaan. Helaas verliep dit wat anders dan ik had verwacht. Vrijdag was de dierenarts bij ons om over Wessa te praten en we waren het allemaal met elkaar eens dat het niet meer goed zou komen. Wessa zou niet geslacht mogen worden omdat ze medicatie heeft gehad. Dus ze zou ingeslapen moeten worden.
Ik heb er even over na moeten denken of ik erbij wilde zijn. Zaterdagochtend was ik erover uit, en had ik besloten dat ik erbij wilde zijn wanneer ze ingeslapen zou worden.
Mijn vader had ondertussen al contact opgenomen met de verzekering, zij kwamen zaterdagochtend kijken. Ik ben daar maar even bij geweest omdat ik wat later uit bed was. Toen ze weg liepen hoorde ik ze zeggen, we overleggen wel even over wanneer we haar op komen halen.
Ik wist niet wat ik hoorde, ik klapte dicht en voor ik het wist waren de mannen alweer vertrokken. Ik aan mijn moeder vragen wat nou de bedoeling was.
Even later kregen we een telefoontje. Ja we komen het paard vanmiddag ophalen. Pff wat is dit allemaal zoo snel gegaan. Het liefst wilde ik gewoon dat ze thuis ingeslapen zou worden. Maar alles ging zo snel om er zelf tussen te springen. En daar was ik ook te emotioneel voor.
Wessa staat nu bij een bekende/professionele hengstenhouderij. Mijn grootste angst is dat ze door verkocht wordt. Maar deze houderij heeft wel een status, en lijkt me dat ze die willen behouden.

Naja een heel lang verhaal. De laatste dagen erg emotioneel geweest. Maar mijn kleine Doortje moet nu op erg jonge leeftijd op eigen benen verder :(:)
Zondag heb ik Door weer naar buiten gedaan, omdat ik haar zaterdag voor Wessa wegging al op stal heb gezet. Ze mocht samen met Amaretto de wei op. Veel van jullie kennen Amaretto vast nog wel. Hij is bijna 2,5 jaar en hij is al 1.71m hoog! :oo Het was lang geleden dat ze samen stonden, en toen mocht Amaretto niet in de buurt komen. Wessa deed namelijk heel gemeen tegen hem.
Boven verwachting ging het goed. Door en Ammy zijn al aardig maatjes geworden <3

Vorige topics:
[KS-MK] Bont broertje/zusje in de maak voor Amaretto! Lotti x Elcaro
[KS-ITP] Doressa! Bont merrieveulen van Lotti x Elcaro!
[KS-ITP] Doressa! bont merrieveulen lekker buiten aan het spelen!
[KS-ITP] Doressa, bonte merrie voor het eerst in de grote grasweide!
[KS-ITP] Doortje alweer 2 maanden oud! met nieuwe vlekken!
[KS-ITP] Doressa op de BarockPinto veulenkeuring!

We gaan nu maar eens naar de foto's
Afbeelding
Krasjes op het hoofd omdat ze in paniek was op stal omdat mams weg was :(:)

Afbeelding
Snuffelen met grote broer

Afbeelding
Kijken of daar een melkbar zit :=

Afbeelding
Drafje

Afbeelding

Afbeelding
Grote broer past heel goed op zijn kleine zusje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Samen lekker eten

Afbeelding
Galopje

Afbeelding
En nog een hele mooie foto van een aantal weken terug <3

Afbeelding
Tot de volgende keer! :wave:

Ik heb nu nog 2 geweldige paarden! Maar dat zal het gemis van Wessa zeker niet minder maken. Ik ben erg trots op mijn kleine Door dat ze het zo goed doet! Ze roept al helemaal niet meer naar mams. Hopelijk mag ze ondanks nu ze geen melk meer krijgt, nog een hele mooie grote en sterke meid worden.

BigOne

Re: Doressa! Mijn bonte meisje, 4 maanden oud. Nu op eigen benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:57

Waarom niet de mogelijkheid genomen om Wessa van de verzekering terug te kopen, ieder zijn ding maar die word opgelapt en gaat de handel weer in, sommige verzekeringen, oef, kun je een boek over schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 18:59

Ik snap niet wat er met de merrie gedaan is , waarom thuis geen spuitje gegeven?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:00

Was het niet jou paard dan?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 19:01

moonfish13 schreef:
Was het niet jou paard dan?

Paard was officieel van mijn vader

Een quote
Citaat:
Pff wat is dit allemaal zoo snel gegaan. Het liefst wilde ik gewoon dat ze thuis ingeslapen zou worden. Maar alles ging zo snel om er zelf tussen te springen. En daar was ik ook te emotioneel voor.

Xliszyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:22

Sterkte in ieder geval met het verlies van je paardje, en hoe dubbel het nu ook klinkt heel veel plezier en succes met je 2 knapperts

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 19:25

Sterkte met het verlies :(:)
Wat heb je 2 ontzettende knapperds staan zeg :) Ze worden allebei echt mooi!

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:10

Sterkte, snap dat het niet leuk is om afscheid te moeten nemen en helemaal op deze manier naar ik zou er echt niet gerust op zijn als de verzekering mijn paard opgehaald heeft.

Je hebt wel 2 leuke bontjes!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:22

Heel veel sterkte met het verlies! Maar je hebt toch iets van Wessa nog lopen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:51

Nounounou Nien.............je gaat wel heel hard uit de bocht. Paard was ziek. Als een dier chronisch bevangen is dan kan dat een hel voor het dier zijn. Daarbij is het paard niet van TS maar van haar vader.

Wat een leuk dier en broer die er zo goed op past!! Veel sterkte.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:55

Nien1984 zij had de verantwoordlijkheid niet van Wessa het was haar vaders paard.

Maar sterkte TS!

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:08

Sterkte met het verlies van je lieve knappe merrie. (Je kunt de verzekering nog vragen een foto te sturen van haar als ze is ingeslapen en een origineel afschrijfformulie toe te sturen van de dierenarts die haar heeft laten gaan zodat je zekerheid hebt dat ze ook is gegaan het is misschien niet een fijne manier maar dan heb je zelf misschien wat meer rust)
Ben blij voor je dat ze je nog zo'n mooie zoon en dochter heeft gegeven. Het is in het begin misschien heel moeilijk en vroeg maar ze leeft voort in haar knappe nageslacht. Ik vind het heel moedig van je om aan de merrie te denken en niet haar in leven te houden voor het veulen en haar nog 2maanden pijn te laten lijden want op pijnstillers kan ze ook niet zomaar met een kleintje aan haar zij.
Heel veel sterkte!

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:11

blijft een prachtig dier!
en wat is Amaretto al groot!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:51

Vind het nog steeds verschrikkelijk voor je Lin! Ik hoop dat je wat troost vind met je 2 nakomelingen en dat Wessa gewoon vredig word ingeslapen

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:57

Veel sterkte nog Lindy

Maar wat heb je een 2 knapperds gekregen van Wessa

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 23:40

Geen woorden voor.....

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 21:46

Ik snap niet helemaal wat er nu met de merrie is gebeurd. Ze is toch niet ingeslapen maar doodziek terug de handel ingegaan? Of is ze u ergens anders ingeslapen? Nouja, hopelijk krijgt ze wat ze verdient want een merrie die zwaar bevangen is en helemaal op kun je niet verkopen, vind ik in ieder geval.

JustHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 06:42

Ze kan ook geslacht worden

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:12

wat een leuke stelletje heb je daar..

echter over de merrie je ken toch altijd nog contact op nemen om te kijken wat de stand van zaken zijn?
eventueel bel je onder een andere naam om te kijken of hij iets los laat over het verkoop of iets wat hij er mee doet?

en hou internet in de gate,

heb je der staart afgeknipt? dat doen ze vaak ook om te laten blijken dat ie niet meer doorverkocht word..

succes en sterkte met het verliess!