Afstamming vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anniekasaur

Afstamming vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 11:05

Sorry als het hier verkeerd staat, snap nog niet helemaal waar het onder moest :o

Ik las eens ergens dat je de afstamming van je paard ook op het internet terug kon vinden/zoeken zonder erg veel details. Nu ben ik wel heel nieuwschierig of ik ook de afstamming van mijn haflinger merrie Marjan kan vinden, maar ik heb geen idee hoe? Ik ben echt een leek op dit gebied -O-

Het punt is dat ik uit haar paspoort echt niet wijzer word, staat alleen onbekend x onbekend op, en op haar levensnummer/transpondernummer heb ik gezocht (weet niet of dat erg nuttig is?) maar niet echt iets wijzer uit geworden.

Laatst stuurde een vriendin mij dit toe: http://www.allbreedpedigree.com/marjan13, maar daar twijfel ik aan, aangezien mijn pony in 2005 is geboren en de datas die er bij staan, naar 1975 gaan..

Wie kan mij helpen?

Sammie

Re: Afstamming vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:10

Ik denk dat dat je twee dingen door elkaar heen haalt.

Het is idd mogelijk afstammingen terug te vinden. Er zijn meerdere sites die zich daar oprichten, maar dat moet het A wel bekend zijn en B ingevoerd zijn.

Jouw paardje heeft geen afstamming bekend (want er staat onbekend in het paspoort). Je paardje zal ook geen papieren hebben. En dus kun jij, op dit moment, niet op zoek gaan naar de afstamming op internet.

Wat je wel kan doen, om misschien achter de afstamming te komen, is een stapje terug gaan. Je paard is in 2005 geboren. Toen was een paspoort incl. chip al verplicht. Staat de fokker vermeld in het paspoort? Je zou dan met hem of haar contact op kunnen nemen en mogelijk zo te weten komen wie de ouders zijn. Vervolgens kun je op deze paarden googlen en hopelijk achter meer informatie komen :)

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 11:13

Hmnn oke dankje wel haha :) Ik ben ook echt een leek in dit soort dingen, dus dat zou heel goed kunnen! Fokker is helaas ook onbekend staat er in maar een stukje verder bij eigendomsmutaties staat wel een sticker met een adres waar ze in 2005 vlak na haar geboorte stond, maar daar heb ik dan verder ook niet veel aan denk ik?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:52

De meeste veulens blijven tot zeker 4 maanden bij de moeder. Dus de kans is al groot dat dit de fokkers zijn en anders hebben zij haar ongetwijfeld gekocht van de fokker. Het zou een goed aanknopingspunt zijn dus :)