Nu ben ik toch eigenlijk wel heel benieuwd (en sorry als dit verkeerd staat!).
Mijn vos, zonder aftekeningen overigens
, heeft soms last van spontane 'spots'. Net of er iemand met een witte stift langs is geweest en een stip heeft gezet. Het lijkt een beetje op drukplekken, maar het punt is het ontstaat op plekken waar helemaal geen druk zit. Zo heeft ie het op de kont, onder de buik en 1 hele duidelijke.

Ze ontstaan echt plots overigens en bij deze (erg duidelijke ook, de rest heb ik nog niet zo duidelijk op de foto
) was ik eerst geschrokken omdat ik bang was dat ik hem lek had geprikt..
Maar instructrice zei direct al, dat kan niet, daar kom jij niet eens. Dus gelukkig ik gerust gesteld.. Maar toch, waar komt het vandaan?Na enig zoekwerk, een tip uit een ander topic, ben ik erachter dat het dus birdcatcher spots zijn. Alleen dan gelijk mijn vraag, die spots dat zijn echt die markeerstift stippen zeg maar, maar kan het ook zo zijn dat naar mate hij ouder word (hij is nu 5), er bijvoorbeeld ook gewone witte haartjes verspreid komen? Of zijn het echt alleen maar spots?

Straks heb ik i.p.v. een vos zonder aftekeningen een stippeltjespaard.. (Pippi Langkous paard, maar dan andersom
)
In de bokt wiki staan nog wel wat mooie foto's van birdcatcher spots.
Mijn andere vosje heeft ook birdcatcherspots en is rabicano. Die krijgt dus ook steeds iets meer stekelhaar.