Haflinger x Arabier

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xieeer

Haflinger x Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 19:00

Wie o wie kent of heeft er 1?
Ik rij er nu 4,5 jaar één en aangezien ik er verder nog nergens 1 had gezien was ik benieuwd of er nog meer mensen waren die er één kennen of hebben!
Mn avatar is een foto van zijn hoofdje, beter foto volgt nog!

upjeorame

Re: Haflinger x Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:21

Hoi! Mijn oudere zus heeft een arabier x haflinger, al wel oud nu en op pensioen maar een super leerpony! Heel braaf, leergierig en cool maar toch pit ;)!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:26

In Tsjechië is een kleine fokkerij, is van een Nederlands echtpaar. het heet Veulenvrij (is tevens ook een veulen opfok).

Heerlijke paarden, veel pit, hoog knuffel gehalte en lekker breed gebouwd :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 00:35

Is niet zo een onbekende combi hoor. :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 20:05

als je zoekt op haflo arabier vind je al meer :)

zoutenootjes
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:23

Mijn eerste paard was een kruising haflinger arabier. Heel fijn paard voor mij. Als je zoekt op bokt kom je er nog wel meer tegen. Natasja vE hier op bokt had er een, die werd ook wel ducky met de turbo genoemd.
⚠️ zoutenootjes kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:27

Ik heb een Haflo-Arabier gehad. Het is niet zomaar een kruisingsproduct. Er zit een bepaalde gedachte achter om daar sportpony's van te fokken.
De mijne was als sportpony goed gelukt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:28

zoutenootjes schreef:
Mijn eerste paard was een kruising haflinger arabier. Heel fijn paard voor mij. Als je zoekt op bokt kom je er nog wel meer tegen. Natasja vE hier op bokt had er een, die werd ook wel ducky met de turbo genoemd.

Wahah...

Ducky met de Turbo motor...inderdaad.

zoutenootjes
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:41

Het is zo leuk om te lezen dat er meer zijn met zo'n kruising. Indertijd dacht ik dat ik de enige was. Die verhalen van jouw pony, Natasja, zijn dan zo geweldig leuk om tegen te komen.
Het is ook allemaal heel herkenbaar, die van mij had ook zo zijn eigen dingen, en kon als het uitkwam heel goed lopen, en heel goed springen. Ik heb er een heel fijn paard(je) aan gehad. Hij is 29 jaar geworden (bij mij). Hij was 1.53 hoog, maar het voelde in mijn ogen gewoon als een klein krachtig paard.

Edit: hij sprong ook mee met de paarden, we hadden maar een keer per week springles. Hij is wel over 1.50 gegaan, toen zat ik er niet op. Ik was niet zo'n held, hij wel.
⚠️ zoutenootjes kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:44

Ducky heb ik ook eens 150 mee gesprongen.

Maarrrrr beetje gek was ie wel. Zal vanavond wel een foto plaatsen.

zoutenootjes
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 12:46

Dat zou zo leuk zijn. Van de mijne heb ik analoge foto's, ik zal ook even gaan zoeken.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:12

Hee wat een leuk topic:) heb zelf ook een haflo-arabier. zeer pittig beestje, ik krijg helemaal niks kado moet overal hard voor werken maar als hij eenmaal voor me gaat dan doet hij ook echt zijn best:)
heb hem vorig jaar november beleerd en hem in augustus gekocht:)
Afbeelding