Paarden met de hengst Kennedy in stamboom of merrie Rodinde?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rodindeXfree

Paarden met de hengst Kennedy in stamboom of merrie Rodinde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 17:19

op zoek naar ervaringen met de hengst Kennedy,
waar mijn 14 jarige ster merrie Rodinde vandaan komt.
waar ook weer vijf veulens uit zijn gefokt.
en volgend jaar zelf een veulen uit gaan fokken!

zou graag willen weten hoe het karakter is van de paarden met dezelfde vader

ik hoor het graag :D

bbrritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:23

mijn oude paard had als afstamming casco en vader van moeder was Kennedy en was best pittig. de moeder van hem heb ik ook een tijd gereden was altijd vrij druk en gestrest dat was mijn ervaring weet niet of dat bij meerdere is

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 08:54

Kennedy geeft ze inderdaad wat heet!
Heb een veulen van hem gefokt.
Erg bloederige uitstraling en een heel gezellig karakter.
Wel een tikkie brutaal.

newt

Re: Paarden met de hengst Kennedy in stamboom of merrie Rodinde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 06:16

We hebben een Kennedy merrie gehad, hebben daar zelf 6 veulens uit gefokt, en is met haar laatste veulen verkocht naar een nieuwe stal. We hadden 2 nakomelingen gehouden en er is vorig jaar 1 van beleerd en verkocht (San Remo x Kennedy). Dit jaar word de United x Kennedy beleerd en vervolgens als ze braaf genoeg is verkocht.
De Kennedy merrie was een prinsesje, moest precies zo/zo gereden worden en niet anders. Was niet voor iedere ruiter geschikt en moest consequent en doordacht gereden worden.

Als fokadvies wil ik je op het hart drukken een hengst te kiezen die cool is, waarvan bekend is dat de nakomelingen over het algemeen makkelijk zijn. Wij hebben Turbo magic/ Johnson 2x/ San remo/ United 2x gebruikt bij haar. De Johnson was de beste match qua fok en exterieur, maar de slechtste voor sport. Johnson is ook niet makkelijk en de nakomelingen over het algemeen ook niet. De Turbo is onbeleerd naar Polen verkocht dus weet niet hoe dat afgelopen is. De San Remo was makkelijk en de United zal ik van de week ervaren voor het eerste qua omgang en gedrag lijkt de United het meest op de moeder dus houd mijn hart vast ;)