Ook was de afstammingskeuring van mijn hengst die dag. Clever is in 2012 goedgekeurd als dekhengst en moet in twee jaar tijd 5 veulens tonen die van voldoende kwaliteit zijn en hun moeders verbeteren. Dit jaar heb ik 4 veulens kunnen tonen, dus volgend jaar nog 1 tonen. Dat komt wel goed want er zijn nu weer vier merries drachtig van Clever.
De dag begon om 8:30 met het afstammingsonderzoek, allevier de veulens werden beoordeeld door een groep juryleden. De uitslag hoor je niet direct terug en de definitieve beoordeling kunnen ze ook pas geven als ze vijf veulens hebben gezien, volgend jaar dus, maar de uitslag over de vier veulens zal in het volgende blad gepubliseerd worden, spannend dus! Ik hoorde wel dat de jury heel positief was en een jurylid zei later tegen mij dat de veulens hun moeders goed verbeterden en allemaal echte raskikkers zijn
, dat zit wel goed dus!!! Zeker omdat de veulens na de afstammingskeuring ook nog deelnamen aan de premiekeuring en allemaal een 1ste premie 1ste plaats behaalden en ALLEMAAL door mochten naar het kampioenschap
.Mijn merrieveulen Emmy van stal de Wilde werd uiteindelijk ook nog eens Nederlands kampioen kleine maat appaloosa veulen 2013
Ik ben echt super trots en blij, ik heb echt onwijs veel geluk want ik zit pas kort in het appaloosa wereldje en dan gelijk zulke goede prestaties en meelopen in de top, geluksvogel dat ik ben
. Vorig jaar was mijn merrie ook al Nederlands kampioen kleine maat geworden dus ik heb twee jaar achtereen een kampioen op de keuring
Alsof de dag nog niet mooi genoeg was werd het hengstveulen van Clever ook nog eens genomineerd om mee te lopen in de rubriek voor mooist getekend veulen!!! Wat een goede reclame voor de vader Clever, zo'n nominatie is echt een eer, dat krijgen er maar heel weinig.
Mijn speciale dank gaat uit naar Hanno van Kalkeren en zijn team van www.stalvanhetgildeland.nl die mij geholpen hebben met alle veulens voorbereiden en voorbrengen. Ze hadden vorig jaar ook al mijn merrie voorbereid en voorgebracht en die werd ook kampioen! Toppers zijn ze!!!
Als eerste een foto van mijn vierjarige goedgekeurde 1ste premie hengstje Clever Red Spot van de Immetjeshoeve, de vader van alle onderstaande veulens. Clever is vospanterbont en rond de 1,10.

De veulens staan in volgorde van leeftijd, de oudste is 4 maanden en de jongste is pas 8 weken!
Ginger van de Steenakkers, vospanterbont merrieveulen, 1ste premie 1ste plaats! De moeder van dit veulen is een zwart panterbonte 1ste premie merrie van rond de meter.

Emmelie van Stal de Wilde, vos merrieveulen met mogelijk appaloosa kenmerken, 1ste premie 1ste plaats! De moeder van dit veulen is mijn valk welsh A merrie van rond de 1,18. Emmelie is mijn veulen.

Gentleman van de Steenakkers, bruin panterbont hengstveulen, 1ste premie 1ste plaats en genomineerd voor mooist getekend veulen. De moeder van dit veulen is een zwarte shabrak merrie van 1,16.

Emmy van Stal de Wilde, bruin shabrak merrieveulen, 1ste premie 1ste plaats en KAMPIOEN! De moeder van dit veulen is mijn bruin panterbonte 1ste premie kampioens merrie MaBelle van 1,32. Emmy is mijn veulen. MaBelle kreeg deze keuring ook weer een 1ste premie 1ste plaats!

Mijn hengstje heeft goed zijn best gedaan als vader van al deze toppers

, maar ik kom zeker op bezoek als de eerste twee geboren zijn!! (de derde mag wel bij mij bevallen
Geniet ervan en volgend jaar met 'onze' Mellow naar de NWPCS keuring voor stamboekopname én hopelijk het sterpredikaat