Fokadvies voor een Quasimodo X Quickstar nakomeling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sfh1992

Fokadvies voor een Quasimodo X Quickstar nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 21:00

Hoi!
We zijn gewoon eens aan het kijken (met oog op de toekomst) naar wat voor hengst wij op onze merrie willen hebben.

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/422617

Het gaat om een merrie (Quasimodo X Quickstar X Notaris) uit 2007.
Het is een merrie van 1.65 hoog en we zoeken naar een groot springpaard wat ook groot doorfokt. Qua karakter mag het ook niet te fel zijn.

Ik heb tevens ook naar het KWPN gemaild voor een fok-advies maar wat zouden jullie aanbevelen?

Yvet_90

Re: Fokadvies voor een Quasimodo X Quickstar nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:57

Ik heb een aantal quasimodo's gezien die nakomelingen brachten van Cicero Z. Waren fijne dieren, goed springen, braaf en groot! Geen keuringtoppers, maar wel potentie voor hogere sport. Verder heb ik te weinig kijk op de fokkerij om iets zinnigs te zeggen, maar ik zou Cicero Z zeker eens meenemen in de overweging. Het is uiteraard volledig afhankelijk van het type merrie dat je hebt, want kan een totaal ander dier zijn dan de quasimodo's die ik ken.. Zijn allen zo anders namelijk..

Sfh1992

Re: Fokadvies voor een Quasimodo X Quickstar nakomeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 22:25

Ja dat klopt volkomen, waar ik mijn merrie vandaan heb liepen nog meer Quasimodo's rond en geen één hetzelfde! Cicero Z heb ik inderdaad aan gedacht en ik ga het zeker in overweging nemen om hem eens even nader te bekijken!