Hoefschoenen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

opnieuw62

Hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 09:56

Mijn shetlander heeft goede harde hoefjes, maar helaas sleept hij in stap wat met zijn voorvoetjes. Aangezien we regelmatig over de weg wandelen en droogmennen, om hem aan de omgeving te laten wennen, krijgt hij nu dus van die afgesleten vlakjes aan zijn hoeven. Beslaan wil ik hem niet (slecht voor zijn voetjes), aangezien we toch maar recreatief bezig zullen blijven en alleen mooi-weer menners worden, maar er moet wel wat gebeuren. Nu dacht ik aan hoefschoentjes. Wie gebruikt ze nog meer en wat zijn jullie ervaringen ermee? Wat voor merk wordt er gebruikt? De pony heeft kleine hoefjes, hij is ongeveer 88cm.

Luca03

Re: Hoefschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 09:57

als je hoefschoenen neemt dan slijt hij zijn hoefschoenen toch ook zo weer kapot?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:01

Misschien kun je inderdaad beter wat oefenen aan het beter optillen van zijn voetjes ?
Wat balkjes lopen bijvoorbeeld ?

En heeft hij wel voldoende tempo, bij flink doorstappen kun je toch bijna niet sloffen ?

opnieuw62

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 14:51

Ja hoor, hij heeft genoeg tempo, maar loopt best wel op de voorhand. Ik laat hem al regelmatig in de berm lopen waar het gras wat hoger is, dan tilt hij zijn voetjes ook wat meer op. Of in het mulle zand van de paddock waarin we vrijwerken. Helaas kan dit niet de hele weg en al helemaal niet als hij voor de sulky loopt.
Maar goed, de vraag ging dus over hoefschoenen. Iemand iets toe te voegen?

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 15:38

Ik raad hoefschoenen af! Hoefschoenen dienen voor de onderkant van de hoef te beschermen