Bij voorbaat wil ik aangeven dat ik dit topic niet heb geopend voor de discussie of ik met dit paard moet fokken of niet, maar welke hengst het best bij haar zou aansluiten mocht ik ervoor kiezen dit wel te doen.
Caro (Caline) staat ingeschreven bij het NRPS en heeft als afstamming Corotino*Columbus. Ze heeft niet echt een sportmodel en dat wil ik natuurlijk wel graag verbeteren. Ook mist ze in de beweging en dan voornamelijk in het voorbeen. Dit is bij haar huidige veulen al erg verbeterd, de kleine stukjes die je tenminste kan zien bij zo'n kleine...
horsetelex Caline
Ze heeft een ontzettend fijn karakter, kindmak maar totaal niet tam als ze aan het werk moet. Ik zou het zonde vinden als dit verloren gaat. Mijn merrie is 1.58 en hier mag zeker 5 cm vanaf.
Gezien ik toch opzoek ben naar een ponyhengst lijkt het me ook fantastisch om een aparte kleur te fokken, al moet de hengst natuurlijk wel bij haar passen. Ik vind Cremello du Bois prachtig en dit is tot nu toe eigenlijk de enige hengst waar ik aan gedacht heb. Dit is ook de hele reden van mijn topic; past deze hengst bij mijn merrie?

Caro als 3jarige

2 weken na de bevalling (de buik is nu iets minder)
horsetelex So You Know

Enige ietwat recente foto die ik van haar heb in beweging

Imagine v. So You Know (Scandic*Krack C) 2 weken oud

bijna 3 maanden oud
Alvast bedankt voor het meedenken!!!

ik kan niet eens goed uitleggen waarom! wel vind ik het erg leuk dat je een tweede veulen overweegt, leuke keuze om voor een iets kleinere sporthengst te gaan.
Wat beter bij jouw merrie past weet ik niet zo goed.