Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

stoer schreef:In Nederland is het al jaren verboden om de staarten te couperen.. dus of je belgjes zijn al aan de leeftijd, of ze worden ergens in een ander land gecoupeerd..
Ik vind persoonlijk het korte staartje wel een beetje bij het ras passen, maar ik ben tegelijkertijd blij dat ze tegenwoordig hun staart mogen houden.. al vind ik het dan net uit de kluiten gewassen shetlanders
En de staart is er niet voor niets!!! Je zou maar een jeukende vlieg hebben en hem niet weg kunnen slaan. bah. chrisje20 schreef:Lange dikke staart bij deze paarden vind ik heel mooi om te zien. Zo'n gecoupeerde staart vind ik vreselijk.
Gecoupeerd zie je zon dikke vette r*et. vind het er persoonlijk niet uit zien. Heb een paar weken een paard verzorgd met lange staart maar ik vond het mooi.
Femke schreef:Ik heb als kind het ongenoegen gehad om er een keer bij te zijn, toen één van de trekpaardveulens van een boer in de buurt gecoupeerd werd. Vreselijk...
Io_lover schreef:stoer schreef:In Nederland is het al jaren verboden om de staarten te couperen.. dus of je belgjes zijn al aan de leeftijd, of ze worden ergens in een ander land gecoupeerd..
Ik vind persoonlijk het korte staartje wel een beetje bij het ras passen, maar ik ben tegelijkertijd blij dat ze tegenwoordig hun staart mogen houden.. al vind ik het dan net uit de kluiten gewassen shetlanders
Het is overal verboden te couperen alleen in frankrijk niet en er word toch nog heel vaak met "medische redenen" afgedaan?
Als je werkt met je paard is lange staart dan ook totaal niet handig!Groetjes!