[TI] Prijs bange tinker ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinguinyeti

Prijs bange tinker ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 21:55

Hallo allemaal !

Ik ben normaal gesproken niet erg veel online hier, maar ik heb jullie mening & hulp nodig!

Ik heb een schitterend mooie tinker op het oog, ze heeft een erg zachtaardig karakter, en was in haar vorige groep de laagste in de rangorde, waardoor ze erg bang werd voor andere paarden én mensen. De angst voor paarden is inmiddels zo goed als weg, alleen voor mensen is ze nog steeds erg bang. Bijna niemand kan haar aaien, of in haar buurt komen. Terwijl ik haar gewoon kan aaien, over haar rug heen kan hangen, kan knuffelen, en als ze mij ziet komt ze gelijk naar me toe terwijl ze voor andere gewoon op een grote afstand blijft. Dat voelt natuurlijk wel erg goed !

Vroeger is ze wel bereden geweest, dus ze kent dat allemaal wel, alleen wilt er niemand tijd en energie in steken, om haar zelfvertrouwen weer een enorme boost te geven. Maar ík wil dat wel. Alleen vroegen ze eerst € 2700,- voor haar, en zijn ze al gezakt naar € 2000,-. Toch vind ik dit erg veel voor een 'bange' tinker, die wel bereden kan worden maar pas als je haar vertrouwen hebt gewonnen.

Wat zouden jullie vragen/geven voor zo'n tinker? En hoe zouden jullie ervoor zorgen dat langzaam maar zeker haar vertrouwen in mensen weer terug komt en haar zelfvertrouwen een boost krijgt? Als ik haar koop, komt ze in een wei te staan met 2 shetjes. Verder, vroeg ik me af, als ik haar koop, en ze moet de trailer in, -waar ze vast en zeker een drama van gaat maken- zouden jullie dan zeggen: je moet erbij staan, zodat ze ziet dat ze niet alleen is, en op het nieuwe adres er ook weer gelijk bijstaan. OF zeggen jullie van: ze moet je pas zien als ze op haar nieuwe plek staat, anders legt ze de link van: enge trailer + betrouwbaar persoon = persoon is niet meer betrouwbaar.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen !

Alvast bedankt *D

Mvg,
Pinguinyeti

Maureen_M

Re: Prijs bange tinker ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:58

Is het een echte ras tinker? Dus met papieren en alles?

2000 voor een echte tinker vind ik eigenlijk heel erg netjes. Ik zou haar in ieder geval wel laten keuren voordat je der koopt! Maar dat geld uiteraard voor ieder paard zo :)

De prijs vind ik in ieder geval heel netjes.. maar bedenk je ook dat je voor dat geld misschien eentje kan kopen die niet zo schuw is!
Van de andere kant, als jij een band lijkt te hebben met het beestje en je vind haar erg leuk.. waarom niet? Een paard koop je ook op karakter natuurlijk.

Succes ermee!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 22:01

En wat heeft dat met bang te maken? Het gaat erom dat het een gezond dier is en een mooie goede tinker is en dat is evengoed geld waard, zeker als het papieren heeft.

Dan vind ik 2000 een nette prijs.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:04

Ik vind het ook een nette prijs en zou ook niet lager gaan zitten.
Hoe ze reageert op mensen, hoeft helemaal niets te zeggen over hoe ze reageert op de trailer. Dus maak je niet te druk!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 23:08

prijs geen idee maar ga NIET bij een (onzeker) paard, in de trailer staan. Levensgevaarlijk.
Stel dat ze in paniek raakt je kan geen kant op en je wordt zo geplet.Een paard in paniek let niet meer op dat mens wat voor haar staat.
Misschien een klein beetje rustgevend middeld geven of samen met een ander paard dat wel bekend is met een trailer vervoeren

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 02:08

Dat hangt echt van het paard af, is het een mooie, rastypische merrie kan je er leuk mee fokken en is mensenschuw minder van belang dan wanneer ze ingezet moet worden als recreatiepaard en qua kwaliteit niet goed genoeg is voor de fokkerij. Maar gemiddeld genomen denk ik dat 2000 een prima prijs is hoor :) 700 eraf is ook al erg netjes! Wat je je af moet vragen is of jij het het geld waard vindt, zoniet, dan lekker verder kijken!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 07:25

Weet je wel zeker dat ze bereden kan worden? Klinkt b alsof ze niet meer bereden wordt, omdat er problemen zijn met rijden. 2000 euro is een hoop geld voor een project, waarvan je niet weet of je er straks fijn mee kan werken. Ik weet niet hoe ervaren jij bent met heropvoeden van paarden.

Er staan zoveel paarden te koop. Voor dat geld koop je ook minder gecompliceerde paarden,

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:40

De prijs vind ik persoonlijk netjes voor een mooie volwassen merrietje.

Qua trailer, probeer haar op te halen met een tweepaards trailer met een bomproof meerijpaardje. Ga er liever niet bij staan, levensgevaarlijk..

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:45

Als je niet vooraf kan rijden om te controleren wat ze allemaal kent zou ik het niet doen eigenlijk. Bereden is een breed begrip dat volgens sommige mensen alleen betekent dat een paard niet meer bokt bij opstijgen..

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:17

Straks begin je aan de ellende van een ander. Ik zou niet op voorhand aan een probleem paard beginnen.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 12:49

Een paard is waard wat een gek ervoor geeft denk ik altijd maar.

€2000 is op zich een goede en nette prijs voor een Tinker merrie, het ligt er ook aan hoe oud ze is en wat voor papier erbij zit, want gunstige leeftijd en mooi papier en goed gereden enz. zou ze zelfs wel meer waard kunnen zijn.

Waarom is ze zo bang is geworden want als er vroeger wel mee gereden is, is ze eerder niet bang geweest en vraag ik me af waarom, en wat is er gebeurt? Zelf zou ik nooit €2000 voor een paard uitgeven wat een trauma heeft maar dat is persoonlijk.

Pinguinyeti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 22:25

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Om even terug te komen, op alle antwoorden;

Nee, ik heb weinig ervaring met het heropvoeden van paarden. Wél veel ervaring met het heropvoeden van andere dieren (o.a. vogels, honden, katten, schildpadden, geiten, en ga zo maar door.) De reden dat ik haar wil hebben, en absoluut geen ander paard, is omdat ik een erg speciale band met haar heb. Zij vertrouwt mij, en ik vertrouw haar. (natuurlijk ga ik geen rare dingen doen zoals er achter staan of haar expres laten schrikken want je weet het gewoon nooit.) De band tussen ons twee is heel erg sterk, en ik ben er van overtuigd dat ik met behulp van de benodigde mensen (die mij overigens ook erg graag willen helpen met haar) het goed gaat komen met haar. Zelf zie ik natuurlijk wel in, dat ik dit niet alleen kan. En dat geef ik ook eerlijk toe, ja ik heb er hulp bij nodig, en ja ik zou tot het uiterste gaan voor haar als het mij niet lukt met de mensen om me heen. Ik zou er alles aan doen, om haar vertrouwde gevoel weer terug te geven, en haar in te laten zien dat ze wél ergens goed voor is.

Ik weet niet of zij de benodigde papieren heeft, en hoe oud ze precies is, dus dat ga ik navragen!

Verder, waarom ze zo bang is, ik heb begrepen dat ze doordat ze in de rangorde werd verstoten door de rest van de paarden, ze erg bang is geworden voor zowel mensen als paarden. Ze zit nu in een rangorde waar ze nog steeds vrijwel onderaan staat, waardoor de mensen om haar heen ook gauw zoiets hebben van: laat dr maar lopen, ze krijgt voer en ze staat in de wei en verder kan ze eigenlijk niks.

Ik weet zeker dat op haar gereden is, aangezien daar bewijsmateriaal van is en ik dat ook gezien heb. Natuurlijk zegt dit niks erover dat ze ooit weer bereden kan worden. Maar voor mij hoeft dat ook niet persee. Als ik haar een liefdevol thuis kan geven, waar ze zich uiteindelijk gelukkig voelt, of ze nou bereden wilt worden of niet, vind ik het al meer dan zat. Zolang zij maar gelukkig is. (Natuurlijk zou het wel fijn zijn als ze uiteindelijk bereden kan worden, maar ook al duurt het nog een aantal jaar voor zij zover is, voor haar heb ik dat er echt wel voor over.)

Het klinkt misschien gek, maar elke keer als ik er weer kom, en ik heb haar een tijdje niet gezien voel ik gewoon haar verdriet en vreugde. Dat raakt mij gewoon zo erg, dat heb ik tot nu toe nog bij geen 1 paard gehad. Zij is voor mij heel speciaal, en dat zou ze ook altijd blijven, ongeacht of ik haar krijg of niet.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 22:56

Als ook soortgenoten haar verstoten zou ik persoonlijk echt alles uit de kast trekken om te onderzoeken of, en wat, er mis is met haar, want dat is echt niet normaal.... Of jij haar dat geld en die tijd en energie waard vindt moet je zelf maar bekijken. Hoe oud is ze? Een jong paard is kneedbaarder en neem je eerder de tijd voor dan eentje die na een paar jaar vechten misschien afgeschreven kan worden vanwege ouderdom.