Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Manieren en een beetje klasse, ook een goed idee

Ik bedoelde eerder dat tuigpaarden er Gelders uit kan zien- ze zijn niet Gelders maar hebben die uitstraling. Weet niet zeker of het zo beter is uitgelegd of niet. Het begon met het barokke bouw van haar merrie te behouden waar een tuigpaard (als je een goede vind, je hebt ook ielige smalle die dat niet hebben natuurlijk) aan zou voldoen
FerreroRoche schreef:Maestro vind ik wel iets Gelders hebben qua uitstraling maar als je echt "Gelders" wil kijk je al gauw naar KWPN tuigpaarden, maar dat zijn ook prachtige paarden en misschien iets om over na te denken als je veel dressuur gaat doen, het kan erg fout gaan of heel erg goed sinds tuigpaarden (vooral KWPN tuigpaarden) hun achterhand heel er goed gebruiken en zijn mooi omhoog gebouwd. Ik heb even rond gekeken door de KWPN database en ga af van foto's, video's en wat ik kon lezen maar ik vond dit wel een leuk tuigpaard:
Nando STB, Tuigpaard
Nando is klein (164cm) maar hij is fors en mooi gebouwt dus iets om over na te denken.
frgheaven schreef:Wat zou ik graag in het veulen zien:
- De barokke bouw die ze heeft wil ik erg graag behouden.
Maar ik zal er verder geen punt van maken.