drachtige merrie vertoont hengsten gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dries

drachtige merrie vertoont hengsten gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 22:21

Mijn drachtige merrie toont sinds kort hengensten gedrag.
Aan de hand begint ze te brommen als een hengst en zet haar nek erop en begint te klauwen met haar voorbenen of komt omhoog. Brult ook soms naar andere paarden.
Ze doet dit alleen bij lichamelijk contact zolang ik haar op gepaste afstand hou doet ze het niet en in de wei bij andere paarden laat ze het ook niet zien.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad met zijn merrie ?
Is het iets tijdelijks of blijft dit heel de dracht?

Nicole288

Re: drachtige merrie vertoont hengsten gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 23:16

Een van mijn verzorgmerries heeft dit ook altijd als ze drachtig is. Ze gaat dan zelf elke dag even heel demonstratief naar mijn ruin toe, om hem even op zijn nummer te zetten (zo zie ik het tenminste :) ) precies het gedrag dat jij ook beschrijft. Bij haar blijft dit de hele dracht zo.

Dustinlover

Re: drachtige merrie vertoont hengsten gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 01:26

Hier ook een aantal merries die beginnen te snuiven en nek erop als ze drachtig zijn :P vind het altijd wel een mooi gezicht haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 15:25

Ik heb dit jaar een merrie gehad die dit héél erg had,de hele dracht door.
De hengstige merries rook ze volgens mij beter dan de hengst zelf.
Ze kon ook niet meer bij een hengst lopen want dan kwamen ze in conflict en gingen vechten.

De jaren daarvoor had ik die problemen met haar niet en ze gaf elk jaar een merrieveulen.

Dit jaar werd het een hengst :D

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:17

Ik heb hier ook twee merries staan die zich als hengst gaan gedragen gedurende de dracht.

De eerste merrie doet het de laatste 2 maanden van de dracht. En de andere merrie doet het al vanaf dat ze drachtig is.

Ze brullen, zetten de nek erop en proberen te dekken :o

Maar het is geen zekerheid voor het geslacht van het veulen. Vorig jaar kreeg de eerste merrie een hengstveulen en dit jaar was het een merrieveulen.