Mijn arabje :-)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JDexpl

Mijn arabje :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 14:46

Set_Elkol

Re: Mijn arabje :-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 16:44

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:53

Een gaaf hengstje heb je ben erg benieuwd hoe die op droogt..

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 08:13

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 08:13

Elmars_Floor schreef:
Een gaaf hengstje heb je ben erg benieuwd hoe die op droogt..

:D Dankje!

x

kellaxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 11:25

Knappie!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:52

Knap koppie zit daarop zeg!

Op de eerste foto heb ik het idee dat gewicht nog wat meer op de voorhand mag + hals geven mag meer. Nu oogt de bovenlijn vrij beroerd namelijk terwijl je dat wss kunt oplossen door hem nog iets meer naar voren te vragen. Meer hals vragen gaat vaak makkelijk met een plukje gras in de hand waarmee je ook de zweep vasthoudt :)

Voor show zou ik er sowieso meer voer in stoppen maar wellicht was je dat al van plan :D Als het niet is ivm show houd ik er zelf namelijk ook niet van om ze op die leeftijd op showconditie te hebben staan, heb ze dan liever iets ribbig, is gezonder...

FRSLoviees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:55

Wauw! Wat een knapperd!

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 15:22

amyz schreef:
Knap koppie zit daarop zeg!

Op de eerste foto heb ik het idee dat gewicht nog wat meer op de voorhand mag + hals geven mag meer. Nu oogt de bovenlijn vrij beroerd namelijk terwijl je dat wss kunt oplossen door hem nog iets meer naar voren te vragen. Meer hals vragen gaat vaak makkelijk met een plukje gras in de hand waarmee je ook de zweep vasthoudt :)

Voor show zou ik er sowieso meer voer in stoppen maar wellicht was je dat al van plan :D Als het niet is ivm show houd ik er zelf namelijk ook niet van om ze op die leeftijd op showconditie te hebben staan, heb ze dan liever iets ribbig, is gezonder...

De foto's zijn 10 dagen oud, nu geeft hij zijn hals al véél beter. het trucje met het gras ken ik, dankje dat je het toch herhaald, maar probeer zoveel mogelijk zonder te doen..want op sommige shows is er enkel zand, zonder gras begint prima te lukken :-)
Ja hij mag zeker niet te mager staan (maar ga hem niet volproppen, wat hij nu krijgt is goed), dat zien ze niet graag. Hij begint nu de laatste weken die hengsten hals te krijgen..... :wow: zalig :-) ik zal updates houden van zijn vorderingen. Dan kan je zien hoe hij evolueerd.

Oh ja op die eerste foto dat halster kocht ik bij jou!! ik heb er nieuwe ook met het bedouin halster :-) zal ze per mail sturen vanavond!

Groetjes

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 15:35

Je knappert ziet er goed uit. <3

Zelf persoonlijk zie zeker jonge dieren liever schraal dan te dik(alhoewel die van jou niet te schraal of te dik is) ;) , dit doordat de groeischijven pas sluiten rond hun 6e jaar en overbelasting op de botten is alleen maar vragen om problemen later.

Het goed wegzetten nu is best lastig aangezien je paardje overbouwd is gezien de groeispurt, dus maak er geen halszaak om zijn topline strakker te krijgen met wegzetten. Gewicht mag meer op de voorhand(oordelend van de foto),maar vind dat je het netjes doet.
Gezien zijn leeftijd is het wel belangrijk dat je hem niet over vraagt, het moet leuk voor ze blijven en 10 min per er even mee bezig zijn is meer dan genoeg voor zon jonge gup :j
Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent en vraag veel raad bij goede trainers. In Belgie zit Juan Murillo hem kan je zo benaderen om te vragen je te helpen, dat zal hij met alle liefde doen, en hij is echt een van betere trainers/paardenmensen die ik zelf ken.

Succes met je mooi kereltje, hoop dat hij schitterend mooi mag gaan uitgroeien. *\o/*

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:25

Hihi noujaaa jij zegt ook niks! Wist helemaal niet dat jij t was! Staat hem goed zeg! :D

Met gras is idd om ze te leren naar de zweep te gaan maar daarna moet het zonder ook kunnen :j

Ben het met je eens, zie ze ook liever schraal dan vet op die leeftijd, maar voor show kun je ze nu eenmaal niet op normale jaarling-conditie aanbieden... Hij ziet er keurig uit, daar niet van, maar denk in de ring heeft ie die pondjes extra net nodig.. :)

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 21:20

sherif schreef:

Zelf persoonlijk zie zeker jonge dieren liever schraal dan te dik(alhoewel die van jou niet te schraal of te dik is) ;) , dit doordat de groeischijven pas sluiten rond hun 6e jaar en overbelasting op de botten is alleen maar vragen om problemen later.

Het goed wegzetten nu is best lastig aangezien je paardje overbouwd is gezien de groeispurt, dus maak er geen halszaak om zijn topline strakker te krijgen met wegzetten. Gewicht mag meer op de voorhand(oordelend van de foto),maar vind dat je het netjes doet.
Gezien zijn leeftijd is het wel belangrijk dat je hem niet over vraagt, het moet leuk voor ze blijven en 10 min per er even mee bezig zijn is meer dan genoeg voor zon jonge gup :j
Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent en vraag veel raad bij goede trainers. In Belgie zit Juan Murillo hem kan je zo benaderen om te vragen je te helpen, dat zal hij met alle liefde doen, en hij is echt een van betere trainers/paardenmensen die ik zelf ken.

Succes met je mooi kereltje, hoop dat hij schitterend mooi mag gaan uitgroeien. *\o/*

Hoii
Dankje! Ik ben heel voorzichtig met trainen, word bijgestaan door Johanna Ullstrom en iemand dat nog voor Dion Arabians heeft gewerkt. Dus ik denk dat ik wel goed zit dan :-) Hij leert gewoon zo snel dat het bijna niet normaal meer is! :-) sinds deze week mag ik zijn oortjes scheren, en paar maand geleden mocht ik er niet eens die buurt van komen met mijn hand! Vreemde is dat hij het wel NIET toelaat van anderen, dat kan nog problemen geven als een trainer hem zou voor brengen op grotere shows. (hij geeft zijn hals aan mij wel, maar bij iemand anders...niet dus!

Het kan goed zijn dat Juan Murillo hem zal voor brengen of Johanna maar daar ben ik nog niet helemaal uit :-) (op grote shows dan toch) op amateur ga ik het zelf doen!

Hij is idd nu wat overbouwd, hij groeid wel heel snel.

En jij hebt ook een prachtig paard hoor :-)
gr

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 21:23

amyz schreef:
Hihi noujaaa jij zegt ook niks! Wist helemaal niet dat jij t was! Staat hem goed zeg! :D

Met gras is idd om ze te leren naar de zweep te gaan maar daarna moet het zonder ook kunnen :j

Ben het met je eens, zie ze ook liever schraal dan vet op die leeftijd, maar voor show kun je ze nu eenmaal niet op normale jaarling-conditie aanbieden... Hij ziet er keurig uit, daar niet van, maar denk in de ring heeft ie die pondjes extra net nodig.. :)

Heb de foto's gemaild! :-) Ja dat weet ik maar ga het niet pushen om hem top-klaar te zetten, als hij net goed staat zal het wel oke zijn denk ik, het is verdomd moeilijk om een groeiend veulen bij te houden met voederen!. :-) Ik heb al 1 show laten voor bij gaan, tegen advies in omdat ik voel dat hij nog niet klaar is...ik ken hem toch het beste :-)

Dankje!x

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:14

Altijd je gevoel volgen!!

Johanna zit je idd wel goed hihi. Ben zelf sowieso gecharmeerd van Juan Murillo maar dat is altijd net eigen voorkeur natuurlijk. Daarom is het zo fijn dat er veel voorbrengers zijn :D

Eenkennig.....dat ken ik :') Had afgelopen winter da bij mn merrie, was al paar dagen aan het temperaturen, niks aan de hand, deed haar staart zelfs omhoog voor me. Da ging temperaturen, nou, dat ging écht niet makkelijk en intussen was mn hengst woest (in de box naast haar) omdat een vreemde aan zijn meisje kwam...
Leuk joh, die arabs :D

Maar...de meeste trainers zijn dat denk ik wel gewend hoor. Die kennen het karakter van een arab en zullen er vast veel meer in handen krijgen die eenkennig zijn, dus dat komt vast wel goed!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:35

JDexpl schreef:
sherif schreef:

Hoii
Dankje! Ik ben heel voorzichtig met trainen, word bijgestaan door Johanna Ullstrom en iemand dat nog voor Dion Arabians heeft gewerkt. Dus ik denk dat ik wel goed zit dan :-) Hij leert gewoon zo snel dat het bijna niet normaal meer is! :-) sinds deze week mag ik zijn oortjes scheren, en paar maand geleden mocht ik er niet eens die buurt van komen met mijn hand! Vreemde is dat hij het wel NIET toelaat van anderen, dat kan nog problemen geven als een trainer hem zou voor brengen op grotere shows. (hij geeft zijn hals aan mij wel, maar bij iemand anders...niet dus!

Het kan goed zijn dat Juan Murillo hem zal voor brengen of Johanna maar daar ben ik nog niet helemaal uit :-) (op grote shows dan toch) op amateur ga ik het zelf doen!

gr

Mocht hij er tzt aan toe zijn geshowd te worden is het raadzaam hem alvorens even op een andere stal(trainingsstal) te zetten, zodat hij ook onbekend terrein leert.
In die tussentijd kan je altijd een vriend of vriendin vragen je paardje eens te borstelen of mee te tutten en zodra hij ze vertrouwd laat je bv hen eens de oren scheren. Je kan immers niet vroeg genoeg beginnen met het aanleren dat de mens ALTIJD de leider is ongeacht of deze het baasje is of niet.

Ik vind dat een goede keuze hebt gemaakt, besloten met een echt hart voor je dier, door hem niet starten als JIJ hem er nog niet klaar voor vindt... heb ik echt alleen maar respect voor!! Hoop je toppertje zeker eens in de ring te mogen kunnen bewonderen, ben erg gecharmeerd van zijn vader!

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:40

amyz schreef:
Altijd je gevoel volgen!!

Johanna zit je idd wel goed hihi. Ben zelf sowieso gecharmeerd van Juan Murillo maar dat is altijd net eigen voorkeur natuurlijk. Daarom is het zo fijn dat er veel voorbrengers zijn :D

Eenkennig.....dat ken ik :') Had afgelopen winter da bij mn merrie, was al paar dagen aan het temperaturen, niks aan de hand, deed haar staart zelfs omhoog voor me. Da ging temperaturen, nou, dat ging écht niet makkelijk en intussen was mn hengst woest (in de box naast haar) omdat een vreemde aan zijn meisje kwam...
Leuk joh, die arabs :D

Maar...de meeste trainers zijn dat denk ik wel gewend hoor. Die kennen het karakter van een arab en zullen er vast veel meer in handen krijgen die eenkennig zijn, dus dat komt vast wel goed!

Ja ik hoop het :-) Ja die arabieren.......geval apart :-p

JDexpl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:42

Hoii

gr[/quote]

Mocht hij er tzt aan toe zijn geshowd te worden is het raadzaam hem alvorens even op een andere stal(trainingsstal) te zetten, zodat hij ook onbekend terrein leert.
In die tussentijd kan je altijd een vriend of vriendin vragen je paardje eens te borstelen of mee te tutten en zodra hij ze vertrouwd laat je bv hen eens de oren scheren. Je kan immers niet vroeg genoeg beginnen met het aanleren dat de mens ALTIJD de leider is ongeacht of deze het baasje is of niet.

Ik vind dat een goede keuze hebt gemaakt, besloten met een echt hart voor je dier, door hem niet starten als JIJ hem er nog niet klaar voor vindt... heb ik echt alleen maar respect voor!! Hoop je toppertje zeker eens in de ring te mogen kunnen bewonderen, ben erg gecharmeerd van zijn vader![/quote]

Ja idd, ik denk dat ik dat wel ééns zal proberen dat hij de drukte wat gewend geraakt. Ja als ze het kunnen dan want een vriendin van me heeft het al geprobeerd maar hij flipt totaal als die aan zijn oortjes komt. Maar ik ga er zeker op oefenen dan met 'vreemde' (vriendinnen van mij dan haha).

Ik zal deze post uptodate houden dan weet je wanneer hij op show gaat en wat ik zoal doe met hem!

Groetjes