[TI] Paard halen uit Ierland of Engeland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Paard halen uit Ierland of Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 14:25

Ik vind hier niet wat ik zoek( of het kost echt gek veel geld),en dus ben ik van plan om het overzee te gaan zoeken.

Maar nu vroeg ik me af of er een verschil zit tussen Ierland en Engeland?lopen de prijzen gelijk?of is het een duurder dan het ander?
Naar transport zal Ierland wel duurder zijn,dat weet ik ook wel.
Maar bv naar aanbod ook,zit er een verschil in beide landen?
Of dingen waar je bv in het ene land op moet letten en in het ander niet?

En wie zelf al een paard daar gaan uitkiezen is,plannen jullie op voorhand welke fokkers je wilt bezoeken?of ....?

Alle info is meer dan welkom

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:26

Kan je concreet uitleggen wat je zoekt en wat je van het diertje verwacht qua kunnen/doen en laten?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:51

Ik wil je alleen waarschuwen , het is NIET gemakkelijk ....
En het zijn wel echt zigeuners waar je mee te maken krijgt . Je moet sterk in je schoenen kunnen staan.

Wat zoek je bijvoorbeeld , omdat je hier niet slagen kunt ?

Ik ga eind september weer naar Ierland om 3 paarden weer mee terug te nemen , van het voorjaar/zomer 2014 ben ik weer in Ierland. Waarschijnlijk komen er dan nog een aantal mee terug .
Ik heb mijn connecties inmiddels daar , maar dat heeft wel al heel wat voeten in aarde gehad en ze moeten je vertrouwen . Als ze jou niet vertrouwen houdt het op....

De paarden die je daar vandaan haalt hebben hier in NL wel even heel wat meer aandacht nodig dan een paard wat je in NL koopt ( hier geboren). Ervaring hebben in de omgang met ... is echt een vereiste !
Paarden daar worden in de kudde geboren en komen er pas uit als jij hem of haar koopt.

Al met al wens ik je veel succes .
Mocht je vragen hebben , stel ze gerust!
Laatst bijgewerkt door VandeMol op 14-08-13 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:52

Oh trouwens , de paarden in Engeland en Ierland zijn echt niet goedkoper dan hier , eerder duurder , ook omdat het transport er ook nog eens overheen komt.
Wat ikzelf merk is dat de prijzen overzee weer aan het aantrekken zijn , hoe vreemd dan ook ....

Minx2000

Re: Paard halen uit Ierland of Engeland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:56

De moeder van mijn paardje komt uit een van de twee landen. Ik weet zo niet meer welke. Het is wat ik weet van de vorige eigenaren een enrom gezeur geweest om haar naar nederland te halen. Extra kosten en kosten. Het paard bleek ook meedere enrome angsten etc. te hebben maar was verder een schat van een dier. Ze was niet te pijlen. Soms kon ineens de bom barsten en ging ze compleet door het lint. En uit die merrie is mijn paard voort gekomen. Ze werd namelijk halverwege haar dracht verkocht. 2 voor de prijs van 1 dus. :P Paard heeft hier in nederland heel wat keuringen etc. gehad voor haar gezondheid en gedrag. Niet echt goedkoop dus.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:59

Er word qua warmbloed voornamelijk uit Nederland gekocht naar Engeland toe.
Wat type paard zoek je?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 17:07

newt schreef:
Wat type paard zoek je?

Een tinker waarschijnlijk? Gezien subforum...

TS wat zoek je? Soms staan er namelijk paarden in de Benelux in de feitelijk stille verkoop.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 19:52

Ja , inderdaad , weet er genoeg te koop te staan , maar niet op internet , en bij mij staat en komt er ook te koop .

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:59

Vanuit Engeland is transport in elk geval niet zo lastig en ook niet mega duur.
Merries lopen de prijzen al snel op als het echt goede kwaliteit is. En ze moeten het je ook maar net gunnen vaak.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 22:34

Transport uit Ierland valt ook best mee hoor , gewoon goede mensen vinden die alles voor je regelen , van deur tot deur zeg maar.
En kwaliteit moet je inderdaad overal betalen . Ook overzee.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 23:26

Leonoor schreef:
newt schreef:
Wat type paard zoek je?

Een tinker waarschijnlijk? Gezien subforum...

TS wat zoek je? Soms staan er namelijk paarden in de Benelux in de feitelijk stille verkoop.

Oi blond. Sorry had via de meest actuele topics geklikt. Niet opgelet helaas haha maar ook hier toch nog enige ervaring mee.
Heb met een vriendin voor haar gezocht naar een tinker. Het moest en zou een tinker worden. Ook naar tinkers uit engeland gezocht. Daarbij stallen die "wilde" tinkers vanuit engeland importeren, ivm vele papierwerk en hogere kosten er aan toch in nl verder gaan zoeken. Bij verschijdene tinker stallen geweest en met een appaloosa thuis gekomen. :D Dit was echter wel 8jr terug. Zal nu met "1europa" wel wat versoepelt zijn.
Nogmaals excuus voor niet goed lezen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 09:43

Ik zoek een hengstenveulen of max jaarling met een speciaal kleurtje,die daarnaast ook echt mooi cob is,en ik wil geen 2000 euro extra betalen vr kleur.

Ok,overzee vraagt men ook meer vr kleur,maar daar vind je wel een leuk,mooi gekleurd jonkietje vr minder dan 2000 euro,hier blijkt dat onmogelijk te zijn.

Qua karakter enzo,ik heb al meer dan 10j eigen paarden,mijn eerste eigen tinker was een ingevoerde merrie die dacht dat ze vermoord zou worden als je een borstel nr haar uitstak,er lopen hier 17 paarden,pony's en ezels,de meeste met een verhaal,dus ik weet heus waar ik aan begin en hoe ik het moet aanpakken.

Nu,ik ga dit weekend nog eerst naar een fokkerij kijken op een goed uur hier vandaan,binnen 2m is er ook een paardenmarkt waar elk jaar heel wat tinkers aangeboden worden,en als ik tegen dan nog niets gevonden heb,wil ik echt overzee gaan kijken.
Mocht iemand hier concrete plekken weten waar ze overzee leuke paardjes hebben,zeker welkom!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 10:39

Succes met je zoektocht. Ik vermoed dat je wel het 1 en ander weet over paarden(dachten wij ook dat wij dat hebben/hadden),maar kijk uit niets is wat het lijkt!
Ook bij een "goed"aangeschreven fokkerij/stoeterij!

Wij zijn flink op de koffie gekomen, ook bij een goed aangeschreven stal!

Gelukkig heb ik nu een geweldige tinker gevonden,maar het had wat (paarden)voeten in aarde ;-)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 12:27

Ik betaal echt meer voor mijn aparte kleuren overzee dan de 2000,- die jij noemt( ik weet, je bedoelt extra ).
En hier zal je dat ook moeten betalen helaas...
Of een apart gekleurde dekhengst zoeken en die op je eigen merrie zetten en hopen dat je op die manier je apart gekleurde hengst kan krijgen.
Ik kan uit jouw openingspost niet zien welke ervaring jij hebt met paarden , dus was dat ook alles dan behalve aanvallend bedoelt.

succes met je zoektocht !

Ik weet wel de plekken , maar niet in jouw prijsklasse.
hier mijn aparte kleur( Annabel ) die ik vorig jaar over heb laten komen
Bleuroan
Afbeelding

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 12:50

Je vind ze zeker hoor.

Momenteel zit zelfs een bokker in Wales en die laat vr 2000 euro een leuk kleurtje jaarlinghengst tot hier brengen(dus paard +transport),maar ik ben zeker dat menig fokker daar ook meer rekent.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 18:27

Zoek je ook maat tinker , of maakt je de maat niet uit en wil je alleen voor het kleurtje gaan ?
Helpt misschien bij je zoektocht naar..

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 21:37

In ees staan veel jonge dieren met aparte kleuren. Is dat niks?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 10:20

Qua maat,mag van klein tot normaal gaan,ik hou niet zo van de grote tinkers(+1.60m)

Ik informeerde reeds in ees,maar de prijzen zijn daar behoorlijk hoog!