Het karakter van Houstons in de praktijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mrisss

Het karakter van Houstons in de praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 20:55

Hallo allemaal,
Ik heb een Sandreo x Houston merrie, een hele eerlijk en lieve merrie. Maar onder het zadel is het echt een draakje. Nou hoor ik her en der wel, oooh ja een houston heeft een moeilijk karakter en tsja mijn houston kan ook zo klieren. Nou heb ik even bokt afgezocht en behalve mooie foto's etc. heb ik niet helemaal gevonden wat ik zocht.
Mijn vraag is eigenlijk; waaraan merk je/ zie je het houston-gedrag terug onder het zadel. Ik was gewoon benieuwd of ik dat ook herken bij mijn merrie.
Alvast bedankt voor jullie reacties en mocht het hier niet goed staan dan alvast sorry!

Elisa2

Re: Het karakter van Houstons in de praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:32

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:04

Die heb ik idd bekeken maar dat is een huiskamer topic en daar is het zo gezellig dat ik wat ik zou willen weten daar niet kan vinden!
Maar toch bedankt!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:12

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:18

Dank je die ga ik even doorspitten :)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 10:12

Mijn allerbraafste paard ooit is een Houston.
Helemaal geen problemen mee.

Verder nog twee jonge Houstons uit een bloedmerrie gehad, ook geen problemen mee maar die staan nog niet in het werk.

Mrisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 15:34

nou heerlijk Dees! hopen dat die andere 2 ook zo fijn te rijden zijn :)

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 15:38

Ik ken er niet heel veel. Wel staat er bij mij een merrie van Houston op stal. Heeft tot het Z gereden, maar als ruiter schijn je van behoorlijke kwaliteit te moeten zijn. (heb haar zelf nog nooit onder het zadel gehad / gezien) Kan een tijd heel braaf zijn en dan plots vanuit het niets in 1 seconde lig je ernaast. Ze is erg onvoorspelbaar en wordt daarom momenteel niet gereden, is momenteel in gebruik als fokmerrie.

Getup
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 16:57

Mijn Houston was in de omgang soms n beetje vreemd ,maar onder het zadel echt super mak. Nu 2 jaar onder het zadel en heeft nog nooit 1 pas verkeerd gezet, terwijl ze wel graag voor je wil werken. Ze kan best heet worden,maar als je er mee naar buiten gaat, kun je ook aan n los teugeltje achter n ander aan hobbelen. Voorop rijden kan ook,haha.
Ze heeft wel haar principes, waar je n beetje tactisch mee om moet gaan,en ze kan best n tijdje moeilijk doen over iets. Gewoon negeren en als je het tactisch oplost ( via n creatieve omweg wel winnen), is t na n tijdje goed en hoor je haar er nooit meer over. Los je het echter verkeerd op, kun je jezelf er nog lang mee amuseren. Kijkerig of schrikachtig is ze totaal niet, dat is n beetje het brutale, ze is niet snel onder de indruk. Maar ze ziet wel alles en besluit dan gewoon, dat dat voor haar dus echt niet eng is.
T is echt n knuffelpaard en komt altijd naar je toe, of ze nou in n Klein weitje staat, of in n wei van 16 hectare.