Nakomelingen van Wolfgang.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bailando1999

Nakomelingen van Wolfgang.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 22:05

Hey allemaal,
mijn paard is een nakomeling van Wolfgang.
Wie heeft er allemaal nog meer een nakomeling van Wolfgang?
En hebben jullie nog een leuke foto van je paard?

Groetjes,

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:53

Ik ken iemand met een Wolfgang :P

Wat mij zo als eerste te binnen schiet is dat Wolfgang over het algemeen werkbare paarden gaf met een nuchter karakter. Zat weleens een kleine tussen met wat weinig bot. Op zich fijne allrounders, maar heb het idee dat er iets meer nakomelingen in de dressuur opgevallen zijn dan in het springen.

Goedgekeurde zonen bij het KWPN weet ik zo even niet, maar bij het NRPS vind je iig Whinny Jackson (v Wolfgang) en Wup (welt hit x wolfgang) met Wolfgang voorin de afstamming.

Bailando1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:29

gomir schreef:
Ik ken iemand met een Wolfgang :P

Wat mij zo als eerste te binnen schiet is dat Wolfgang over het algemeen werkbare paarden gaf met een nuchter karakter. Zat weleens een kleine tussen met wat weinig bot. Op zich fijne allrounders, maar heb het idee dat er iets meer nakomelingen in de dressuur opgevallen zijn dan in het springen.

Goedgekeurde zonen bij het KWPN weet ik zo even niet, maar bij het NRPS vind je iig Whinny Jackson (v Wolfgang) en Wup (welt hit x wolfgang) met Wolfgang voorin de afstamming.

O leuk! Ja ik heb meer een spring gefokte Wolfgang, maar ik heb ook wel gelezen dat er idd ook een paar aardig dressuur kunnen lopen van wolfgang. Maar volgens mij is Wolfgang zelf een springer!

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:32

Ik heb een mega grote ruin van Wolfgang gehad. De knappe vos in mijn profiel.

Bailando1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:38

Chel_ schreef:
Ik heb een mega grote ruin van Wolfgang gehad. De knappe vos in mijn profiel.

Leuke foto van hem! <3

Princesj

Re: Nakomelingen van Wolfgang.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:40

De opa van mijn twenter is Wolfgang.

Bailando1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:44

Princesj schreef:
De opa van mijn twenter is Wolfgang.

Ik heb ff op je profiel gekeken, Gulonia bedoel je toch? Wat een schatje!!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:46

Oh wat leuk, ik zie dat er ook een topic is voor Wolfgang nakomelingen (wou er zelf 1 aanmaken).

Ik heb een dochter van Wolfgang en een kleindochter.

De dochter is inmiddels al 27 jaartjes jong en was mijn eerste paard. Ze is een Wolfgang x Spartaan (groninger) en ondanks dat ze destijds gekocht is voor het springen, zijn we in de dressuur beland en is ze uiteindelijk met pensioen gegaan toen ze Z2 + 16 wp was, wat voor haar erg knap was door haar klassieke bouw. Een superkarakter heeft ze, sterke persoonlijkheid en een gouden hartje.

De kleindochter is een dochter van bovengenoemde merrie, een Oliver x Wolfgang merrie. Deze heeft een heel gecompliceerd karakter, maar wel een heel goed meedenkend paard die slim is. Ze is erg eenkennig ook. Bewegen doet ze prima en ze heeft de mooie nek en het sprekende hoofd van haar moeder en opa geerfd.

Als het allemaal meezit, dan komt er volgend jaar een achterkleinkind van Wolfgang ter wereld, want mn merrie is vandaag drachtig gescand.

Ik zal morgen even kijken naar foto's van ze.

Bailando1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 10:05

Murosch schreef:
Oh wat leuk, ik zie dat er ook een topic is voor Wolfgang nakomelingen (wou er zelf 1 aanmaken).

Ik heb een dochter van Wolfgang en een kleindochter.

De dochter is inmiddels al 27 jaartjes jong en was mijn eerste paard. Ze is een Wolfgang x Spartaan (groninger) en ondanks dat ze destijds gekocht is voor het springen, zijn we in de dressuur beland en is ze uiteindelijk met pensioen gegaan toen ze Z2 + 16 wp was, wat voor haar erg knap was door haar klassieke bouw. Een superkarakter heeft ze, sterke persoonlijkheid en een gouden hartje.

De kleindochter is een dochter van bovengenoemde merrie, een Oliver x Wolfgang merrie. Deze heeft een heel gecompliceerd karakter, maar wel een heel goed meedenkend paard die slim is. Ze is erg eenkennig ook. Bewegen doet ze prima en ze heeft de mooie nek en het sprekende hoofd van haar moeder en opa geerfd.

Als het allemaal meezit, dan komt er volgend jaar een achterkleinkind van Wolfgang ter wereld, want mn merrie is vandaag drachtig gescand.

Ik zal morgen even kijken naar foto's van ze.

Leuk, ben benieuwd naar de foto's :)