Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

gomir schreef:Ik ken iemand met een Wolfgang
Wat mij zo als eerste te binnen schiet is dat Wolfgang over het algemeen werkbare paarden gaf met een nuchter karakter. Zat weleens een kleine tussen met wat weinig bot. Op zich fijne allrounders, maar heb het idee dat er iets meer nakomelingen in de dressuur opgevallen zijn dan in het springen.
Goedgekeurde zonen bij het KWPN weet ik zo even niet, maar bij het NRPS vind je iig Whinny Jackson (v Wolfgang) en Wup (welt hit x wolfgang) met Wolfgang voorin de afstamming.
Murosch schreef:Oh wat leuk, ik zie dat er ook een topic is voor Wolfgang nakomelingen (wou er zelf 1 aanmaken).
Ik heb een dochter van Wolfgang en een kleindochter.
De dochter is inmiddels al 27 jaartjes jong en was mijn eerste paard. Ze is een Wolfgang x Spartaan (groninger) en ondanks dat ze destijds gekocht is voor het springen, zijn we in de dressuur beland en is ze uiteindelijk met pensioen gegaan toen ze Z2 + 16 wp was, wat voor haar erg knap was door haar klassieke bouw. Een superkarakter heeft ze, sterke persoonlijkheid en een gouden hartje.
De kleindochter is een dochter van bovengenoemde merrie, een Oliver x Wolfgang merrie. Deze heeft een heel gecompliceerd karakter, maar wel een heel goed meedenkend paard die slim is. Ze is erg eenkennig ook. Bewegen doet ze prima en ze heeft de mooie nek en het sprekende hoofd van haar moeder en opa geerfd.
Als het allemaal meezit, dan komt er volgend jaar een achterkleinkind van Wolfgang ter wereld, want mn merrie is vandaag drachtig gescand.
Ik zal morgen even kijken naar foto's van ze.