[TI] prijs tinker ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

christel0908

prijs tinker ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 16:23

Ik overweeg om toch eindelijk maar eens een paard voor mezelf te kopen, we hebben 2 pony's voor de kids en dat is super ik kan poetsen, knuffelen, stallen mesten, .... maar niet rijden :( ik ben helemaal weg van tinkers maar niet van allemaal, de ene spreekt me meer aan dan de andere maar ze zijn dan ook zo divers.

Als ik het zo een beetje goed heb dan kost een gewoon (bont) tinker hengsteveulen rond de 1000 Euro, een merrieveulen rond de 1500 euro ?
Op hoeveel moet ik rekenen voor een veulen in een minder vindbare kleur zoals palomino of valk ?
Wat betaal je zo ongeveer voor een 3 a 4 jarige ? 3000 ? en voor een vlak ? (al zal ik die niet vinden in een 3 jarige vrees ik)

melvinrandy

Re: prijs tinker ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:29

De door jouw genoemde prijzen zijn inderdaad wel prijzen waarvoor je ze zult vinden. Over die kleuren kan ik vrij weinig zeggen :P

Voor de veulens zou ik rond de 800 voor een hengst en 1200 voor een merrie aanhouden. Mits je natuurlijk bijzondere afstammingen ofzo wilt hebben

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:30

Er is een taxatietopic voor tinkers: [TI] Tinker taxatietopic (nieuw)

Misschien kun je daar eens rond kijken! In dit topic vind je tinkers van verschillende leeftijden, geslachten, kleuren etc. etc.

Edit: De taxaties zijn natuurlijk wel gebaseerd op meningen van bokkers. Omdat iedereen een andere smaak heeft kan het zijn dat de getaxeerde prijzen flink afwijken van de echte waarde.

Ook kun je op de bokt-markt kijken naar tinkers en hun prijzen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:32

Je bedoelt tenzij. Anders zouden de door jou genoemde prijzen lager liggen.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:01

Heb hier en daar: op boktmarkt, marktplaats al gekeken wat men ongeveer wil voor een veulen en 3 jarige maar vind enkel prijzen van gewone zwart of bruinbonte tinkers, er zijn een paar topic's (oudere) over bijzondere kleurtjes waar aangehaald wordt dat je dan veel geld moet betalen maar nergens staat een richtprijs voor zo een tinker

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:09

Op kleur kun je niet rijden he.
Lijkt me belangrijker een paard te vinden dat bij je past dan het kleurtje.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:24

Een goed paard heeft geen kleur maar in deze tijd mag je zeker selectief zijn en een voorkeur uitspreken (is mijn mening dan), vaak koop je toch een paardje voor langere termijn en dan zeg ik, neem liever de tijd om te zoeken naar een paardje wat helemaal jou smaak is dan dat je met een twijfel rondloopt. ;)

De prijzen die je benoemd zijn wel ong. de veulenprijzen voor een "normale" bonte. H. veulens zitten meestal rond de 1250 euro en m. veulen 1500 euro.
de veulenprijzen voor de bijzondere kleurtjes liggen relatief hoger, je moet dan denken vanaf 1800 euro, h.veulen en m. veulen zo rond de 2000 euro, al dan niet veel hoger!.

prijzen van een 3 jarige is verschillend. Ligt puur aan de afstamming en het exterieur van het paard.
Voor de meeste "normale" onbeleerde bonte 3 jarige zit je rond de 2500 euro tot wel 3500 euro (afhankelijk of dit een merrie, ruin of hengst is).
De prijzen voor de bijzondere kleurtjes loopt voor een onbeleerde 3 jarige vanaf de 3000 en de ....... Je kan het zo gek maken.
Bij Kanters kan je nog voor hele "Normale" prijzen hele leuke paardjes halen.. spreek uit ervaring.

De Irish tinker stable heeft waarschijnlijk een hoop paardjes naar jou smaak staan.
en zo af en toe staat er ook nog wel eens een pareltje particulier te koop.

Evt. weet ik nog een hele knappe jaarling hengst met een bijzonder kleurtje te koop.
https://www.facebook.com/masja.moorenrijvers/media_set?set=a.280907395348829.52507.100002887134202&type=1

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:48

moyra schreef:
Op kleur kun je niet rijden he.
Lijkt me belangrijker een paard te vinden dat bij je past dan het kleurtje.

Bij een veulen lijkt me dat anders, je kunt wel iets zeggen van karakter maar verder ?

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 17:51

fayem89 schreef:
Een goed paard heeft geen kleur maar in deze tijd mag je zeker selectief zijn en een voorkeur uitspreken (is mijn mening dan), vaak koop je toch een paardje voor langere termijn en dan zeg ik, neem liever de tijd om te zoeken naar een paardje wat helemaal jou smaak is dan dat je met een twijfel rondloopt. ;)

De prijzen die je benoemd zijn wel ong. de veulenprijzen voor een "normale" bonte. H. veulens zitten meestal rond de 1250 euro en m. veulen 1500 euro.
de veulenprijzen voor de bijzondere kleurtjes liggen relatief hoger, je moet dan denken vanaf 1800 euro, h.veulen en m. veulen zo rond de 2000 euro, al dan niet veel hoger!.

prijzen van een 3 jarige is verschillend. Ligt puur aan de afstamming en het exterieur van het paard.
Voor de meeste "normale" onbeleerde bonte 3 jarige zit je rond de 2500 euro tot wel 3500 euro (afhankelijk of dit een merrie, ruin of hengst is).
De prijzen voor de bijzondere kleurtjes loopt voor een onbeleerde 3 jarige vanaf de 3000 en de ....... Je kan het zo gek maken.
Bij Kanters kan je nog voor hele "Normale" prijzen hele leuke paardjes halen.. spreek uit ervaring.

De Irish tinker stable heeft waarschijnlijk een hoop paardjes naar jou smaak staan.
en zo af en toe staat er ook nog wel eens een pareltje particulier te koop.

Evt. weet ik nog een hele knappe jaarling hengst met een bijzonder kleurtje te koop.
https://www.facebook.com/masja.moorenrijvers/media_set?set=a.280907395348829.52507.100002887134202&type=1

Ik heb inderdaad wel al veel gekeken op de site van de ITS <3 ik heb echt een zwak voor een valk, dit jaar hebben ze blijkbaar geen valk veulens. Ik informeer daar nog wel even wat ze daar volgend jaar verwachten. Het zal waarschijnlijk een moeizame zoektocht worden.
Een bonte tinker vind ik ook mooi maar ik heb wel schrik voor de vieze witte sokken

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:25

Euhm, de meeste valken (en/of andere effen tinkers) hebben ook gewoon witte sokken hoor ;)

Wat ik zo zie en hoor is het voor de aparte kleuren ook een apartere en hogere prijsklasse.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:32

Een tinker zonder witte sokken zie je inderdaad niet veel!

Hier liggen de prijzen toch echt hoger dan als in dit topic genoemd, wat hier genoemd wordt zijn meer crisisprijzen als mensen echt van hun veulens af moeten.

mf1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:16

Valk zie je inderdaad niet veel en als je ze ziet zijn ze A: erg duur en B: niet eens een tinker zoals een tinker hoort te zijn. Vaak hebben ze lange rug, weinig sok, smalle/fijnere beentjes enz. En als ze dan wel de goede bouw hebben schrik je je de blubber van de prijs. Een goed palomino veulen kost zo boven de 3000 euro.... Dus goed alles in de gaten houden...Succes :)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:13

hier liggen de prijzen ook hoger

en voor speciale kleurtjes nou dan mag je vanaf 3500 euro gaan rekenen voor een veulen al vaak

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 15:46

Ik heb ook een apart kleurtje te koop..... Nog zeldzamer dan valk.. :D zie onderschrift :D

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 17:21

Je betaald gewoon meer voor een kleurtje, let wel vaak zijn daar andere rassen door heen gefokt, hoeft niet perse een kruising te zijn, maar er zit sowieso ander bloed doorheen omdat de cobs alleen maar de basis kleuren kennen als vos bruin en zwart zowel in effen als bonte variant! is er ergens een verdunning, komt er vaak een welsh of connemara bij kijken, of een ander iers of engels ras :)

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:20

Ik heb vorig jaar enkele keren hier en daar gepolst voor een speciaal gekleurd veulen maar de prijzen van 3500, 4000, 5000, 6000 euro voor een veulen konden mijn portefeuille niet aan :P
Prijs verschilt dan natuurlijk nog fel want de meeste die je hier vind in een speciaal kleurtje zijn meestal niet zwaar gebouwd, fijntjes, weinig sok, ... die waar ik toen achter gehoord heb en rond de 4000-7500 euro zaten waren wel de zware irish cob types.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:24

Stokmaat? Karakter? Ruin, merrie of hengst?Met papieren?Sport of recreatie.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:34

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:46

Dat is die van Mariska, die hierboven reageert ;)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:19

snowdon schreef:
Dat is die van Mariska, die hierboven reageert ;)

Oeps, wel een mooi veulentje Mariksa. Als ik genoeg geld had, had ik het wel geweten :D.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 12:48

Paardjes45 schreef:
Stokmaat? Karakter? Ruin, merrie of hengst?Met papieren?Sport of recreatie.

Stokmaat minstens 1.50, rustig karakter, merrie, papieren hoeft niet echt, recreatie beetje dressuur.

Dit weekend zijn we even gaan kijken naar Hippolacta, tja bij de tinkers in de weide geweest en alle paarden op stal gezien, ik weet het niet, ze spraken mij niet echt aan, ik weet niet of een tinker wel wat voor mij is |(

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:01

A good horse has no color ;)
Zet je kleur-eis opzij, en kijk naar uitstraling en of er een klik is.

Ik zocht een Tinkermerrie, met wit hoofd, blauwe ogen, ging kijken naar deze merrie, op aandringen van een vriendin, omdat ze een lijf leek te hebben wat mij kon dragen
Afbeelding

en kwam een week later thuis met diezelfde Tinkermerrie, met zwart hoofd (met bles) en bruine ogen, gewoon, omdat zij MIJ uitkoos <3
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/ ... /large.jpg
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/50459077.jpg

Haar jongste dochter heb ik helaas te koop staan, geen bijzonder kleurtje, wel een heerlijk smoeltje, met kol en grote snep. Voor mij extra bijzonder meisje, laatste tinkerveulen van mijn overleden hengst. (middelste op de foto)
https://sphotos-b.xx.fbcdn.net/hphotos- ... 8336_n.jpg

Nou ja, ik schrijf dit dus om je te zeggen dat kleur niet het belangrijkst is. Het kan wel een kers op de taart zijn, dat dan weer wel ;)

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 13:05

eerst maar goed nadenken wat je wilt dan! Wij zijn inmiddels verslaaft aan ons (sport) tinkertje, hebben ook bewust voor haar gekozen. Kwiny is niet zo'n echte zware tinker, maar meer sport type. Toch is ze geheel ICS tinker. Een tinker is, ondanks het koele uiterlijk, juist een mega gevoelig paard, zijn echt geen slome beesten wat een heleboel mensen denken. Ze hebben gevoel voor humor, kunnen flink koppig zijn, maar zijn over het algemeen niet schrikachtig. Kwiny vertrouwt mijn dochter (14) volledig (na een jaar). Ga eens op zoek naar de karakters en wat je wilt. Moeten de kinderen er later op bv. Goed en veel nadenkwerk dus. En die sokken, je raakt er aan gewend. Onze K(oe)winy houd zich nooit schoon. De eerste paar weken doe je er alles maar dan ook alles aan, maar daarna raak je eraan gewend. Het hoort bij je paard.

christel0908

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-13 13:10

Ik moet inderdaad eerst maar eens goed nadenken en een paar paarden rijden, tinkers en anderen.
Ook moet ik nu maar eerst wat overtollige kilo's kwijt zodat ik niet beperkt ben door de zwaardere rassen.
Cool karakter moet zeker en een engels gereden quarter spreekt me ook erg aan maar die prijzen zijn pfff |o

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:21