Een goed paard heeft geen kleur maar in deze tijd mag je zeker selectief zijn en een voorkeur uitspreken (is mijn mening dan), vaak koop je toch een paardje voor langere termijn en dan zeg ik, neem liever de tijd om te zoeken naar een paardje wat helemaal jou smaak is dan dat je met een twijfel rondloopt.

De prijzen die je benoemd zijn wel ong. de veulenprijzen voor een "normale" bonte. H. veulens zitten meestal rond de 1250 euro en m. veulen 1500 euro.
de veulenprijzen voor de bijzondere kleurtjes liggen relatief hoger, je moet dan denken vanaf 1800 euro, h.veulen en m. veulen zo rond de 2000 euro, al dan niet veel hoger!.
prijzen van een 3 jarige is verschillend. Ligt puur aan de afstamming en het exterieur van het paard.
Voor de meeste "normale" onbeleerde bonte 3 jarige zit je rond de 2500 euro tot wel 3500 euro (afhankelijk of dit een merrie, ruin of hengst is).
De prijzen voor de bijzondere kleurtjes loopt voor een onbeleerde 3 jarige vanaf de 3000 en de ....... Je kan het zo gek maken.
Bij Kanters kan je nog voor hele "Normale" prijzen hele leuke paardjes halen.. spreek uit ervaring.
De Irish tinker stable heeft waarschijnlijk een hoop paardjes naar jou smaak staan.
en zo af en toe staat er ook nog wel eens een pareltje particulier te koop.
Evt. weet ik nog een hele knappe jaarling hengst met een bijzonder kleurtje te koop.
https://www.facebook.com/masja.moorenrijvers/media_set?set=a.280907395348829.52507.100002887134202&type=1