Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dressuur is een twijfel geval en springen niet. ( uitzonderingen zijn er ook net als un de dressuur overgens
) Verder zijn het ontzettend leuke paarden maar in jouw geval zou ik twijfelen
Misschien een ander koudbloedras? Die zijn iets kleiner waardoor dressuur en springen waarschijnlijk beter gaat

tamary schreef:Mega brede paarden zijn niet comfortabel om op te zitten, zeker niet voor een vrouw ivm vorm bekken. Het is ook niet altijd even simpel om er passend tuig en stalling voor te vinden. En niet alle pensionstallen zijn er blij mee ivm kracht en daar niet op ontworpen faciliteiten.
Daarnaast is een trekpaard geselecteerd op trekvermogen en niet op draagvermogen. Wil je er redelijk actief mee gaan rijden kies dan een ras wat daar meer voor geschikt is.
PrizTwir schreef:Ik ben geen echte kenner met trekpaarden. Ga opzoek naar een fjord, Haflinger of fries. Een fjord en haflinger kunnen dressuur en springen, fries kan erg leuk dressuren en uitzonderingen kunnen ook een aardig sprongetje maken.
Akhal_Teke schreef:PrizTwir schreef:Ik ben geen echte kenner met trekpaarden. Ga opzoek naar een fjord, Haflinger of fries. Een fjord en haflinger kunnen dressuur en springen, fries kan erg leuk dressuren en uitzonderingen kunnen ook een aardig sprongetje maken.
Wat een geweldig advies van iemand die zelf al aangeeft geen kenner te zijn met trekpaarden.

zo breed, flinke spierpijn van gehad, na een tijdje wende het, maar voor t zitten hoef je ze niet te nemen.