Vader Sverre

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RochelxWauke

Vader Sverre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-13 09:17

Helloo!" Bokkerss

Ik heb een hele leuke fjord Wauke haar vader heet Sverre en ik ben heel benieuwd
wie er hier nog meer een fjord hebben met misschien ook wel de zelfde vader als wauke.

Ik hoor het graag van jullie :D

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:43

Ik heb een merrie mer Sverre als vader en een met Sverre als opa allebei leuke merries.
Op de site van het stamboek staan alle nakomelingen.

Marrleen

Re: Vader Sverre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:43

Ik heb er twee! Allebei van 2002. De een heeft precies dezelfde achterhand als Sverre en de andere is denk ik een beetje mislukt want ze lijkt totaal niet op dr halfzusje!

Elisa2

Re: Vader Sverre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:46

Wij hebben een inmiddels 22 jarige nakomeling van Sverre {al 20 jaar} en ik heb ooit stage gelopen bij het fjordenpaardenstamboek waar Sverre toen een poosje stond.Hij was lekker ondeugend in de omgang..dat heeft ie vererft haha.Maar verder..onze nakomeling van Sverre heeft echt een super karakter..lijkt als 2 druppels water op Sverre zelf alleen staat ie wat hoger op de benen en is ie iets langer.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 15:49

Afbeelding

Even een foto..hebben jullie ook foto's?

RochelxWauke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 18:40

Elisa2 schreef:
[ Afbeelding ]

Even een foto..hebben jullie ook foto's?

Wat een leeukerd! mooie manen ook <3 Hoe oud is die van jou en hoe groot :D

Afbeelding

Pientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:31

De opa van Abe is Sverre. :)
Ik ken veel nakomelingen van Sverre en Sverre zelf ook hij heeft een aantal jaar bij mij op de manege gestaan.

Afbeelding Afbeelding

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 01:30

Sverre is ook de vader van mijn Bailey :)
Afbeelding

jannegien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:01

De moeder van mijn eigen fjordenkind is ook van de hengst Sverre.
Toevallig zijn we vandaag met haar en haar hengstveulen naar de keuring geweest, waar ze nu voor de 4e keer in haar leven Dagkampioen is geworden. Toppertje dus!

Ze wordt voornamelijk gebruikt als fokmerrie (komt ook uit een hele goede merrie stam) en zo heel af en toe gaan de eigenaren aangespannen met haar op pad. Ik heb haar 2,5 jaar geleden onder het zadel beleerd en getraind voor de ABOP. Dit laatste ging nog niet zo goed, ze wordt op ander terrein erg zenuwachtig en druk wat niet zo goed gaat in combinatie met mijn 'wedstrijd' zenuwen.
Misschien dat we het ooit nog eens over doen, maar dan moet ik eerst eens wat meer tijd hebben..

Verder is het een pittige dame die weet wat ze wel en niet wil, super fokmerrie. Zelf is ze maar 1.42, maar wel stevig van type... meer werkpaard dan rijpaard.

Foto van vorig jaar toen mijn fjordenkind nog een klein smurfje was.
Afbeelding

In 2009 op de keuring.
Afbeelding
Afbeelding