Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rina schreef:Toen ik een hengst had, hij is helaas veel te vroeg overleden, en hij moest dekken had hij gewoon een halster om. Maar aan dat halster had ik een paar belletjes gemaakt. Dan wist hij dat het dekken betekende ipv normaal naast een merrie naar buiten gaan. Hij had dus ook 2 halsters, 1 met en 1 zonder.
Ninette schreef:rina schreef:Toen ik een hengst had, hij is helaas veel te vroeg overleden, en hij moest dekken had hij gewoon een halster om. Maar aan dat halster had ik een paar belletjes gemaakt. Dan wist hij dat het dekken betekende ipv normaal naast een merrie naar buiten gaan. Hij had dus ook 2 halsters, 1 met en 1 zonder.
Met belletjes lijkt mij niet echt een slimme methode...rij je een wedstrijd/buitenrit en toevallig wordt er gebeld of hoort hij belletjes denkt hij Yes, ik mag en zie hem dan maar te houden. Als je een hengst op karakter uitzoekt, kun je deze meestal gewoon aan de hand en met halstertje laten dekken en zijn een echte gentleman voor de merries, ik heb ook monsters van hengsten gezien die niet in toon te houden zijn en merries en begeleiders echt slopen, zo een hengst hoef ik niet voor mijn merries!
Het ging hier om een Quarterhorse hengst, die zijn kwa karakter toch een stuk anders dan de warmbloeden