De exacte dekdatum is niet bekend, we hebben Blossom vorig jaar rond deze tijd bij de hengst gebracht en is daar een week of 5 gebleven.
Sinds 2 weken had Bloss een flinke uier, buikje was niet extreem dik dus we verwachtten een heel klein veulentje.
Gister middag ging ze kegelen, en tussen 20.30 en 21.30 heeft ze helemaal alleen dit poppetje op de wereld gezet.
Ik heb wel natte foto's, maar die staan op mijn telefoon.
Mijn dochtertje mocht een naam verzinnen, en ze is momenteel helemaal gek met d'r mickey mouse knuffel, vandaar dat het veulen Mini Mouse heet.
Blossom is ongeveer 78cm en het hengstje was nog kleiner, een vosje met witte manen en staart.

Het is een ontzettend lief en nieuwschierig veulen, en Blossom is wel beschermend maar je mag wel bij het veulen komen zodra ze merkt dat je haar niets doet.
We zijn ontzettend blij dat het allemaal gezond en wel is, en ze staan nu weer lekker koel op stal wan Mini had het behoorlijk warm.
Welicht komt Blossom bij sommigen bekend voor, afgelopen winter had ik een topic over haar aangemaakt dat ze spontaan kaal werd.
Zoals te zien is op de foto's is het helemaal goed gekomen