Dressuur, middel of doel ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:31

Afbeelding

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:32

Zannekin schreef:
Die plaatjes op 1 been Buc: de paarden kunnen ook landen op het achterbeen waarna het diagonale voorbeen de grond raakt en waarop het achterbeen dan de grond weer verlaat. Dan is het een moment om plaatjes te nemen. Beter filmpjes nemen en dan elk beeldje afdrukken, dan zie je het hele verhaal.


Ik begrijp je bettuttelende toon niet helemaal. Zoals ik het zie zijn er inderdaad twee soorten paarden, ik ga in dit geval met Ceasario mee, en ja hoor, ik heb al heel wat filmpjes bekeken, daarnaast ook de gangen van mijn eigen paard geanalyseerd, na de clinic van Anna.
Geen Grand Prix paard maar goed genoeg voor mijn wensen. Vier voeten los van de grond en het achterbeen komt altijd eerst.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:34

Laatst bijgewerkt door Zannekin op 28-11-03 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:34

..is iedereen nog hevig opzoek naar foto's en plaatjes van paarden die wel/niet met 2 benen afzetten en wel/niet op 1 been landen?

petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:34

Aangezien je op het andere topic niet wilt reageren, sleur ik hem er hier maar bij. Hoe is Bojar volgens jouw dan gebouwd. Voorbeenloper of achterbeenloper en hoe springt eigenlijk.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:35

Bucephalus schreef:
het achterbeen komt altijd eerst.


Klopt. Haha! Cool

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:36

Bucephalus schreef:
Ik begrijp je bettuttelende toon niet helemaal.


En je wilt dat wij die van jou wel begrijpen Verward

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:36

petraaken schreef:
hoe springt eigenlijk.


Niet!!! Haha! Hij wil niet...

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:37

..."Het paard brengt eerst het hoofd en de hals omlaag om de afzet voor een sprong te bepalen. Bij de afzet zelf komt de hals omhoog en brengt het paard beide achterbenen ver naar voren onder zijn lichaam. Daarna heft het de voorhand, verkort het de hals en strekt de benen voor de daad werkelijke afzet van de sprong.."

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:38

Missouri"]
[quote="petraaken schreef:
hoe springt eigenlijk.


Niet!!! Haha! Hij wil niet...
[/quote]

dat verklaart waarom ,ze niet weet dat een paard met 2 benen afzet en met 1 been neerkomt!

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:39

sarabande"]
[quote="Bucephalus schreef:
Ik begrijp je bettuttelende toon niet helemaal.


En je wilt dat wij die van jou wel begrijpen Verward
[/quote]

Namens wie spreek je? Ik wil helemaal niets van je Sarabande, maak je niet druk..

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:40

LouNa schreef:
..."Het paard brengt eerst het hoofd en de hals omlaag om de afzet voor een sprong te bepalen. Bij de afzet zelf komt de hals omhoog en brengt het paard beide achterbenen ver naar voren onder zijn lichaam. Daarna heft het de voorhand, verkort het de hals en strekt de benen voor de daad werkelijke afzet van de sprong.."


Afbeelding

Tadaaaaaa (dank, C.)

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:41

OK dan! OK dan!
whoeeehooee!!!

hehe... nou dat is al bewezen!

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:42

Wat een team work he miss?

AimeeJarig

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:48

Hmmm, apart topic. Gister avond ging het nog over dressuur, in het begin van het topic ben ik het al niet eens met een paar opmerkingen, maar die gingen tenminste nog over het onderwerp. Was er niet al een topic over springen Verward

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:49

Zannekin schreef:
Heb je de hohenstein foto's niet bestudeerd?
Was trouwens niet betuttelend maar kritisch bedoeld.


Die ga ik nog even proberen uit te leggen onder Topic Evenwicht.
Want dat fimpje van Hohenstein heeft maar heel weinig meer te maken met de Dressuur zoals door de FEI staat voorgeschreven en in de handboeken staat. Ik heb nog nooit, in een welk handboek dan ook, de voorbeenlopers techniek beschreven zien als GOED. In elk handboek wordt daar tegen gewaarschuwd.
Deze manier van lopen, veroorzaakt de kunstjesrijmethode in de moderne dressuur en daar wordt het paard het slachtoffer van.

Ernest Verloon wordt door een deel van de nieuwe garde afgedaan als een ouwe zak die niets van de nieuwe manier van bewegen begrijpt. Voor hem is geen plaats meer in de geweldige voortuitgang die we hebben geboekt.
Een voortuitgang waarbij de paarden landen en staan op de voorbenen in de draf en zich zelfs kunnen afzetten met de voorbenen!

Dat zal wel komen van de moderne beoordeling: met een opvallend gebruik van het voorbeen.
Misschien kun je eens uitleggen hoe de werking van het voorbeen is?
Hoe wordt het in gang gezet?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:51

Missouri"]
[quote="LouNa schreef:
..."Het paard brengt eerst het hoofd en de hals omlaag om de afzet voor een sprong te bepalen. Bij de afzet zelf komt de hals omhoog en brengt het paard beide achterbenen ver naar voren onder zijn lichaam. Daarna heft het de voorhand, verkort het de hals en strekt de benen voor de daad werkelijke afzet van de sprong.."


Tadaaaaaa (dank, C.)
[/quote]

En van terugspringen is bij dit paard geen spraken.
En de beweging en balans is van essentieel belang. Super OK dan!

petraaken

Berichten: 44222
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:52

nog steeds geen reactie op Bojar van Anna. Misschien rijdt ze hem zelf. Nu kan ik toch niet geloven dat een paard de galop niet kan onderbreken. Een western gereden paard kan dan ook geen slidingstops maken en die komen in mijn ogen toch wel vanuit een volle galop tot stilstand. Om bij de dressuur te blijven en het springen. Een paard kan perfecht halthouden vanuit galop. Een springpaard kan ook weigeren op de hindernis vanuit het allerlaatste moment van de afzet.

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:53

Aimee schreef:
Hmmm, apart topic. Gister avond ging het nog over dressuur, in het begin van het topic ben ik het al niet eens met een paar opmerkingen, maar die gingen tenminste nog over het onderwerp. Was er niet al een topic over springen Verward


nou waarom deel je dan niet even met ons, met welek opmerkingen je het niet eens bent... want dan kunnen we dat ook gelijk even oplossen we zijn nou net op dreef! Haha! OK dan! <-- (niet dat je denkt dat ik je afzeik ofzo!!)
Laatst bijgewerkt door LouNa op 28-11-03 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:53

Anna42 schreef:
Ernest Verloon wordt door een deel van de nieuwe garde afgedaan als een ouwe zak die niets van de nieuwe manier van bewegen begrijpt.


Ernest VAN LOON.

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:54

Anna42"]
[quote="Zannekin schreef:
Heb je de hohenstein foto's niet bestudeerd?
Was trouwens niet betuttelend maar kritisch bedoeld.


Die ga ik nog even proberen uit te leggen onder Topic Evenwicht.
Want dat fimpje van Hohenstein heeft maar heel weinig meer te maken met de Dressuur zoals door de FEI staat voorgeschreven en in de handboeken staat. Ik heb nog nooit, in een welk handboek dan ook, de voorbeenlopers techniek beschreven zien als GOED. In elk handboek wordt daar tegen gewaarschuwd.
Deze manier van lopen, veroorzaakt de kunstjesrijmethode in de moderne dressuur en daar wordt het paard het slachtoffer van.

Ernest Verloon wordt door een deel van de nieuwe garde afgedaan als een ouwe zak die niets van de nieuwe manier van bewegen begrijpt. Voor hem is geen plaats meer in de geweldige voortuitgang die we hebben geboekt.
Een voortuitgang waarbij de paarden landen en staan op de voorbenen in de draf en zich zelfs kunnen afzetten met de voorbenen!

Dat zal wel komen van de moderne beoordeling: met een opvallend gebruik van het voorbeen.
Misschien kun je eens uitleggen hoe de werking van het voorbeen is?
Hoe wordt het in gang gezet?
[/quote]

over sarcasme gesproken,... kun je even opzoeken en quoten wie het heeft gehad over afzetten met voorbenen?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:55

petraaken schreef:
Anna, op welke pagina staat Gibraltar?


Op pagina 10 Petra

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:56

Lovely schreef:
Ernest VAN LOON.


Whihihihi, er is ook een Karel Langeraap Haha! Haha!

Sorry, offtopic...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:57

Anna42 schreef:
Die ga ik nog even proberen uit te leggen onder Topic Evenwicht.
Want dat fimpje van Hohenstein heeft maar heel weinig meer te maken met de Dressuur zoals door de FEI staat voorgeschreven en in de handboeken staat.

Ik zie hem anders duidelijk op het achterbeen neerkomen en vanuit het achterbeen vertrekken op de videobeelden.
Punt is dat er geen 2 soorten paarden bestaan, dat die bewegingen in alle paarden zitten en afhangt van de acceleratiefase.
Kwestie van een bepaalde smaak proberen voor waar te willen bewijzen.
Alleen mogen er geen fouten insluipen.

LouNa

Berichten: 95
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 13:58

Missouri"]
[quote="Lovely schreef:
Ernest VAN LOON.


Whihihihi, er is ook een Karel Langeraap Haha! Haha!

Sorry, offtopic...
[/quote]

Haha! whihihihi stiekemerd... (dan is dit cker een offtopic quote?)