Oh dat weet ik niet meer, denk hetzelfde als Toot (zit in de familie). Maar Dani is gemeten op 1.51 3 jaar geleden, ik denk dat ze nu wel 1.53 of 1.54 is. Zal haar op de keuring over 2 weken weer eens laten meten. Ben benieuwd!
Fimke is nu ongeveer 2.5 en is 1.41. Nou Amber als jou paarden in die tijd net zo groot waren als Fimke was toen ze net 2 werd, dan heb ik nog hoop dat ze nog even door groeit. Kneep hem stiekem al een beetje, en hoopte maar dat ze nu niet te klein blijft, maar na dit van jou gelezen te hebben, denk ik dat het helemaal goed komt met Fim, al groeit een hengst volgens mij wel iets langer door.
van die van mij weet ik niet behalve toen hij net 3 was (vorig jaar) was hij ongeveer 1.40 maar hij groeit nog dus ben benieuwd als hij uit gegroeid is
Best een lastige vraag, ik heb ze alle kanten uit zien gaan, van 2 jarige waar bijna niets meer bij kwam tot paarden die na hun vijfde er gewoon nog een heel stuk bij groeiden. Ruinen groeien vaak wat langer door dan merries.
Ik denk dat Hes rond de 1.38 is... Hopelijk groeit hij nog even door! @ amber : heb jij ze wat bijgevoerd dan omdat je zegt goede voeding? Of bedoel je een goede volle wei?
Ik voer altijd bij . Ik heb Gio en Toot beide vanaf 6 maanden veulenbrok gevoerd!
jannegien
Geplaatst: 19-08-13 18:34
Dieter was als 2 jarige al wel aardig aan de maat, maar die is vanaf zijn 3e tot zijn 5e nog bijna 6 cm gegroeid (als 3 jarige op de keuring gemeten op 1.43 en als 6 jarige voor de KNHS op 1.49) Dus alles kan!
AnnaLoes
Geplaatst: 23-08-13 20:08
Ik weet niet hoe hoog Hans was op 2 jarige leeftijd, maar hij is als 5 jarige gemeten voor de KNHS op 1.47,5 en als 6 jarige voor de KNHS op 1.51.
Mijn oude merrie was als 3 jarige 1.40 en daar is niks bij gekomen (was vlak voor haar dood op 25 jarige leeftijd nog 1.40).
Heb ik ook meer gehoord dat een merrie niet zo lang door groeit over het algemeen, sluit me dus aan bij Jeskim.